با حضور مشاور رییس جمهور؛

اجرای فاز اول پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر آغاز شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49017
ساعت 12:34 چهارشنبه 7 آذر 1397
با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و هیأت همراه، اجرای فاز اول پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر در منطقه آزاد اروند آغاز شد.

به گزارش فرینا، این پروژه تاکنون حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا 18 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای آن یکهزار و 170 میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است.
پروژه احداث راه آهن بندر امام ـ خرمشهر، شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر را به خط انتقال راه آهن مجهز می کند، که اتصال دو شرکت فولاد جهان آرا و مجتمع فولاد کاوه از مهم ترین آنها است.
همچنین با اتصال این پروژه بندرامام خمینی(ره) به وسیله راه آهن به خرمشهر متصل شده و شبکه ریلی راه آهن سراسری از طریق شلمچه به کشور عراق متصل می شود.
ایجاد این خط ریلی موجب افزایش راه های ارتباطی منطقه آزاد اروند می شود و تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشور و رونق کسب و کار در منطقه را به همراه خواهد داشت.
منطقه آزاد اروند با داشتن مرز خشکی، راه دریایی و هوایی دارای شرایط ارتباطی متنوعی است که با ساخت این خط ریلی امکان ارتباطی جدیدی برای منطقه ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است، مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به منظور افتتاح و کلنگ زنی طرح های تولیدی و صنعتی و پروژه های عمرانی و زیربنایی به منطقه آزاد اروند سفر کرده است. 
یادآور می شود؛ عليرضا جعفري هرندي معاون توسعه مديريت، اكبر افتخاري معاون توليد، صادرات و فناوري، محمود منزوی زاده مشاور امور بین الملل و ‌مدیر کل حوزه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور مرتضی بانک را در این سفر همراهی می‌کنند.
به گزارش فرینا، منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو