طرح جامع منطقه آزاد اروند رونمایی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/49009
ساعت 08:27 چهارشنبه 7 آذر 1397
 طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند شامگاه سه شنبه با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور رونمایی شد.  

به گزارش فرینا، این مراسم با حضور مرتضی بانک، فرمانداران آبادان و خرمشهر و نیز شهرداران این 2 شهر همچنین اسماعیل زمانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در موزه معاصر آبادان برگزار شد.
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم با بیان اینکه طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند با اعتبار 32 میلیارد ریال وارد گام اجرایی شده گفت:محدوده منطقه آزاد اروند از سال 1384 تا سال 1392 با افزایش مساحتی حدود 20 هزار هکتار و وجود شهرهای پرجمعیت آبادان و خرمشهر نیازمند طرح جامع با رویکرد راهبردی است. 
موعود شمخانی افزود: هدف از طرح جامع منطقه آزاد اروند یکپارچه کردن و تلفیق طرح های جامع شهرهای آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند است.
شمخانی گفت: این طرح با ارائه شبکه حمل و نقل پیشنهادی سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی و نظارت بر ساخت و ساز در محدوده است.
وی افزود: در تدوین ضوابط و مقررات طرح جامع منطقه آزاد اروند از تداخل غیر ضروری و نامناسب کاربری ها جلوگیری شده است ضمن اینکه با ارائه نظام منطقه بندی کاربری زمین و فضا در منطقه آزاد اروند، با در نظر گرفتن محدوده های شهری و روستایی، کاربری های کلان و مگا پروژه ها، شهرک های صنعتی مستقر در محدوده و مجتمع های مسکونی خارج از شهر در آن دیده شده است.
معاون فنی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با تهیه این طرح نظام کاربری اراضی این منطقه آزاد و آینده آن دقیق و کارشناسی شده و با مشخص کردن مسیر اصلی تحولات کالبدی، نقش عمده ای در توسعه اقتصادی ، اجتماعی و کلیت منطقه ایفا خواهد کرد.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. 
این منطقه همجوار کشورهای عراق و کویت بوده و با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو