همت سازمان منطقه آزاد ماکو در رفع موانع صادرات

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48995
ساعت 10:00 سه شنبه 6 آذر 1397
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای اجرای سیاست­ های اقتصاد مقاومتی، " کارگروه رفع موانع صادرات "در جهت بهبود عملکرد صادرات واحدهای تولیدی منطقه تشکیل شد. 

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در این کارگروه، حضور موثرتر منطقه آزاد ماکو در بازارهای جهانی و توسعه صادرات راه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با رفع موانع صادرات حرکت به سمت توسعه پایدار را شتاب می بخشیم.
وی موفقیت در توسعه صادرات را مستلزم آگاهی کامل بخش تولید نسبت به نیاز بازار های بین المللی و منطقه ای دانست و افزود: در این کارگروه مسائل مربوط به تعهد ارزی، قوانین و مقررات گمرکی کشورهای همسایه بعنوان مهمترین آسیب­ های صادرات عنوان مورد بررسی قرار می گیرد.
جلیلی تصریح کرد: مقرر شد سازمان به منظور شناخت و رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه جلسات ادواری با انجمن تولید کنندگان و کارآفرینان برگزار کند.
وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور تشویق و ترغیب واحدهای تولیدی صادرات گرای منطقه، مشوق های صادراتی از سوی سازمان در نظر گرفته شده اضافه کرد: در جهت کاهش هزینه­ های بازاریابی و صادرات حمایت لازم از سوی سازمان به عمل می آید و همچنین به منظور تسهیل صادرات و آشنایی با قوانین و مقررات کارگروه های آموزشی مورد لزوم برگزار می شود.
در این کارگروه، معاون و مدیران حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان و انجمن تولیدکنندگان و کارآفرینان بعنوان نمایندگان بخش خصوصی در دفتر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری حضور داشتند.

شناسه خبری: 48995

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو