انتظار از اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری لجستیکی در ایران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48802
ساعت 13:11 سه شنبه 22 آبان 1397
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود.

به گزارش فرینا، خسرو سرایی، با اشاره به اهمیت لجستیک و زنجیره تامین، آن را از مهمترین مباحث در زمینه حمل و نقل کالا دانست و پیش بینی و آینده نگری در این حوزه را مهم و حیاتی خواند. 
سرایی گفت: مدیریت بندر به طور مستقیم نباید در تجارت دخالت داشته باشد بلکه باید زمینه و بستر مناسب برای بهبود تجارت و ارتباط منسجم بین زنجیره تامین را مهیا کند.
وی در تعریف طرح لجستیکی در کلاس جهانی افزود: ادغام و هماهنگی در راستای زنجره تامین بسیار حائز اهمیت بوده که این مهم با در نظر گرفتن مواردی نظیر همکاری مشترک، به اشتراک گزاری اطلاعات و داده ها، ایجاد نظم و هارمونی در سیستم های فناوری اطلاعات، استاندارد سازی پروسه ها و بازمهندسی پروسه ها به وقوع می پیوندد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در گذشته جذابیت بندر به تنهایی عامل جذب سرمایه‌گذاران بود اما امروزه جذابیت بندر به تنهایی فاکتور کافی نبوده بلکه جذابیت زنجیره تامین و به کارگیری تمام ملزومات لجستیکی است که باعث جذب افراد و سرمایه‌گذاران به سوی بنادر می شود. 
سرایی تصریح کرد: بنادر ایران در سال های اخیر از نظر عملیات بندری و عملیات گمرکی دستخوش تحولات زیادی شده است و در همین راستا از اتحادیه اروپا انتظار می رود سرمایه‌گذاری در ایران در بحث لجستیک را مد نظر قرار دهند، سرمایه‌گذاری که به طور حتم با بازگشت سرمایه اولیه همراه خواهد بود. 
وی با اشاره به تشکیل کمیته های مشترک با مسئولین حمل و نقل جاده ای و ریلی پیرامون ایجاد فضای حمل و نقل چند وجهی در بنادر گفت: برای بهینه سازی ارتباط بین بنادر و خطوط ریلی و بنادر و جاده‌ها  در راستای کاهش هزینه ها جلسات متعددی تشکیل داده ایم، در واقع در حال حاضر بزرگترین هزینه در زنجیره تامین، هزینه توقف کالا در مسیر است. 
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: بندر چابهار در حال اتصال به شبکه ریلی است، این بندر در ارتباط بین ایران، هند و افغانستان است و مناسبات تجاری بین این کشورها را فراهم کرده است، بندر عباس از دیگر بنادر مهم کشور است که در حال حاضر به شبکه ریلی متصل است. 
سرایی به تلاش ها برای افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر به ۳۰ درصد اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته سهم شبکه ریلی از ترافیک بندر تنها ۶ درصد بوده لست که در حال حاضر به ۱۱,۵ درصد رسیده است.

اتصال بندر بوشهر و امیرآباد به خطوط ریلی در آینده نزدیک

وی از اتصال بندر بوشهر در جنوب کشور و بندر بندر امیر آباد در استان مازندران به شبکه ریلی در آینده نزدیک خبر داد. 
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در مطالعاتی گسترده ای که در زمینه پهنه های لجستیکی در ایران انجام شده، سه مرکز چابهار، بندر عباس و بندر امام به عنوان ۳ شهر لجستیکی در ایران تعریف شده اند و در کنار آن بندر امیر آباد و بندر جاسک به عنوان دهکده های لجستیکی در نظر گرفته شده اند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

برقراری پرواز شارجه از فرودگاه بین‌المللی قشم
همکاری با اکو انتخاب نیست؛ مسیر راهبردی آینده منطقه است
بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از اداره کل گمرک منطقه
ارس تنها منطقه آزاد عضو سازمان جهانی گردشگری است
ارس در فهرست بررسی پایتخت‌های گردشگری جدید قرار می‌گیرد

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟
مناطق آزاد پایلوت هم پیوندی اقتصاد ملی و بین‌المللی