معافیت بندر چابهار از تحریم ها فرصت مناسبی برای توسعه آن است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48777
ساعت 15:20 دوشنبه 21 آبان 1397
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت های این بندر مهم و راهبردی کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالغفور ایران نژاد در دیدار با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی اسکله تجاری در کنارک با توجه به موقعیت راهبردی و وجود 200 کیلومتر مرز آبی از ضرورت هاست و باید برای اشتغال و توسعه این منطقه ساحلی اقدامات لازم انجام شود.
ایران نژاد گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای تجارت و ترانزیت دارد و باید کنارک در همجوار آن از پهلوگیری کشتی ها بهره مند شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر و مقصد کشتی های تجاری برای تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار است افزود: کنارک نیز باید یک اسکله تجاری داشته باشد تا از وضعیت محرومیت و دورافتادگی نجات یابد.
ایران نژاد افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه متوزان سواحل مکران، شهرستان کنارک هم باید مزیت های تجارت و ترانزت بهره مند شود.
وی با بیان اینکه طرح ساخت اسکله تجاری کنارک از 13 سال گذشته در حال پیگیری و طرح توجیهی آن در کمیسیون های مربوطه وزارت راه و شهرسازی مصوب شده است، خاطرنشان کرد: قرار بود همزمان با توسعه بندرشهید بهشتی چابهار این مهم نیز انجام شود.
ماینده مردم شهرستانهای چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک بعد از گذشت 13 سال این طرح عملا مسکوت مانده و پیگیری چندانی نشده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای راه اندازی و ساخت اسکله تجاری کنارک پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
بهروز آقایی افزود: از یک سال گذشته مطالعات و جانمایی اسکله تجاری بندر کنارک آغاز شده و چندین نقطه برای ساخت این اسکله در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو