منطقه آزاد چابهار 25هکتار زمین برای ساخت بیمارستان اختصاص داد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48736
ساعت 10:21 يکشنبه 20 آبان 1397
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی و کمک به مردم حدود 25هکتار زمین را به طور رایگان برای ساخت بیمارستان جدید540 تختخوابی این شهرستان اختصاص داد.

به گزارش فرینا، مسعود اعلایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از حدود 2 سال تلاش و پیگیری و تعین چندین مکان برای ساخت بیمارستان جدید، شورایعالی مناطق آزاد تحویل زمین مورد نظر را به وزارت بهداشت تایید کرده است.
اعلایی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه بهداشت درمان ارائه خدمات بیمارستانی است و بیمارستان فعلی امام علی (ع) با 188 تخت جوابگوی نیازهای مردم چابهار نیست.
وی افزود: منطقه آزاد تلاش و اقدامات زیادی را در حوزه بهداشت و درمان انجام داده که علاوه بر تحویل زمین به ارزش چندین میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان جدید 540 تختخوابی در تجهیز آی سی یو، خرید آمبولانس و تامین برخی امکانات بهداشتی همکاری کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با بیان اینکه برای هر تخت بیمارستان بیش از 10 میلیارد ریال هزینه می شود خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان جدید در چابهار توسط بنیاد برکت انجام می شود.
اعلایی از شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تغییر کاربری اراضی بیمارستان قدیمی سینا به تجاری قدردانی کرد و افزود: بخشی از هزینه بیمارستان جدید از محل فروش و یا معاوضه بیمارستان قدیمی سینا تامین می شود.
وی تصریح کرد: هم اینک هیچ مانعی برای ساخت بیمارستان جدید وجود ندارد و امیدواریم تا قبل از پایان سالجاری کلنگ ساخت این پروژه با حضور مسئولان کشوری به زمین زده شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار به کمبود بیش از 300 نیروی انسانی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار اشاره کرد و گفت: هم اینک 600 نیرو فعال هستند که باید براساس جایگاه و خدمات به 900 نفر افزایش یابند.
اعلایی در پایان بر تکمیل پروژه های طرح تحول نظام سلامت، اختصاص پزشک، تسریع در کلنگ زنی بیمارستان جدید 540 تختخوابی و تکمیل چارت سازمانی حوزه بهداشت و درمان چابهار تاکید کرد.

شناسه خبری: 48736

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو