همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی؛

افتتاح ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48727
ساعت 12:10 شنبه 19 آبان 1397
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی ده ها طرح و برنامه فرهنگی؛ گردشگری؛ اجتماعی و ورزشی در منطقه آزاد ماکو افتتاح و اجرا می شود.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو افزود: بهره برداری از اقامتگاه بوم گردی بابا طاهر در روستای کوسج؛ به وسعت 10 هزار متر مربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی 7 میلیارد ریال و اشتغالزایی 10 نفر به بهره برداری می رسد.
حمزه لو با اشاره به کلنگ زنی پروژه گردشگری هتل کاروانسرای عباسی گفت: همچنین پروژه هتل کاروانسرای عباسی با حجم سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و اشتغالزایی 90 نفر کلنگ زنی می شود.
وی افزود: هتل 5 ستاره ماوی با سرمایه گذاری 306 میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینی به وسعت 8هزار و 500 متر مربع با اشتغالزایی 80 نفر در منطقه آزاد ماکو آماده کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی است.
وی از اجرای برنامه جشنواره غذاهای روستاهای منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: این جشنواره در 150 روستای منطقه آزاد ماکو که دارای دهیاری هستند، برگزار شد که نمایشگاه و معرفی نفرات برتر روز دوشنبه 21 آبان از ساعت 16 الی 22 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذای سنتی و انتقال آن به نسل جدید و برند سازی غذای محلی برای جذب گردشگر است.
حمزه لو گفت: ساج قاورماسی، انواع آش، کوفته و دلمه از جمله غذاهایی است که توسط بانوان روستاهای منطقه آزاد ماکو در این جشنواره ارائه شده است.
وی افزود: تجلیل از قهرمانان ورزشی منطقه آزاد ماکو؛ بهره برداری از سالن ورزشی بازرگان و چندین برنامه دیگر در هفته آتی در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
گفتنی است؛ با حضور رییس جمهور فرودگاه بین المللی ماکو؛ نیروگاه سیکل ترکیبی افتتاح و آزاد راه بازرگان ـ تبریز کلنگ زنی می شود.
 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو