فضای کسب و کار در مناطق آزاد پوینده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48723
ساعت 10:01 شنبه 19 آبان 1397
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فضای کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور پوینده و از یک شرایط بسیار مناسبی برخوردار است.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری افزود: هدف از ایجاد و توسعه مناطق آزاد افزایش و توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، انتقال تکنولوژی، افزایش درآمدهای عمومی، ارتقای جایگاه اقتصادی کشور، بهره مندی از اقتصاد رقابتی و موارد مشابه دیگر است.
افتخاری گفت: ظرفیت های بالقوه و بالفعل قابل توجهی در مناطق آزاد وجود دارد که هم می تواند بر اقتصاد کشور مفید واقع شود و هم برای سرمایه گذاران مسیر خوبی ایجاد کند.
وی ضمن اشاره به اعطای معافیت مالیاتی در مناطق آزاد افزود: معافیت های مزبور منجر به توسعه سرمایه گذاری اعم از داخلی و خارجی و همچنین اشتغال افزایی و رونق کسب و کار در مناطق مدنظر شده است.
وی افزود: صاحبان کسب و کار و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد طبق قانون فعلی 20 سال از پرداخت مالیات های مستقیم و ارزش افزوده معاف هستند.
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جدا از این فعالان اقتصادی در مناطق آزاد از شمول معافیت پرداخت عوارض گمرکی جهت ورود و خروج کالا برخوردارند.
افتخاری افزود: خوشبختانه امروز بسترهای مناسبی برای توسعه سرمایه گذاری، رونق صادرات، اشتغال افزایی، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در مناطق آزاد فراهم شده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو