رتبه نخست جذب شرکت های دانش بنیان مناطق آزاد به ارس رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48666
ساعت 17:26 يکشنبه 13 آبان 1397
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: طبق ارزیابی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، رتبه نخست جذب شرکت های دانش بنیان در بین مناطق آزاد به ارس اختصاص پیدا کرد.

به گزارش فرینا، پریسا بهلولی با اعلام این خبر گفت: در منطقه آزاد ارس 10 شرکت دانش بنیان نوپا و سه شرکت دانش بنیان صنعتی فعالیت دارند.
بهلولی با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم استارت آپی یکی دیگر از استراتژی های سازمان برای حمایت از کسب و کارهای نوپا است، اضافه کرد: اولین رویداد استارت آپی در ارس نیز در حوزه گردشگری درحال برگزاری است.
وی ادامه داد: تخفیف در عوارض پروانه ساخت تا 50 درصد، تخفیف در هزینه زمین تا 30 درصد، تخفیف در هزینه اجاره سالن‌های استیجاری برای پنج سال اول تا 30 درصد و تخفیف در هزینه عوارض مجوز فعالیت و عوارض عمران شهری تا 100 درصد، از جمله مشوق‌های ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان است.
مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس افزود: اختصاص پاساژهای صنعتی آماده با هدف تجاری‌سازی محصولات، حمایت از شرکت در فن بازارها، نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از شرکت در تورهای صنعتی فناوری، ایجاد زمینه همکاری با صنایع موجود در منطقه در زمینه ارائه خدمت، از جمله دیگر مشوق‌هایی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در منطقه ارائه می‌شود.
گفتنی است، مرکز رشد واحدهای فناور ارس در 25 آذر سال 1395 با حضور مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس و پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در ساختمانی به متراژ 500 متر مربع و با 20 دفتر کار برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آغاز بکار کرد.
منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز نیز یکی از 5 منطقه ویژه علم و فناوری است که در سال 93 به مجوز شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد.
ششمین جشنواره و نمایشگاه نوآوری و فناوری رَبع رشیدی 2018 Rinotex که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس و برات قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت افتتاح شد تا 14 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز دائر است.
ارائه ایده هایی در چهار بخش فناوری، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات دانش بنیان و نیازمندی های فناورانه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

گالری تصاویر

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو