بندر چابهار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48646
ساعت 15:58 شنبه 12 آبان 1397
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می تواند برای هر فعال اقتصادی سودآور باشد.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاران می توانند در زمینه ساخت انبارهای سرپوشیده، محوطه های نگهداری لجستیک کانتینر، پایانه ویژه ترانزیت و سواپ فرآورده های نفتی، مخازن و خطوط نفتی به پتروشیمی اقدام کنند.
آقایی گفت: چابهار در آینده یکی از دروازه های اصلی واردات کالاهای اساسی کشور خواهد شد و در این خصوص سرمایه گذاران می توانند کارخانه تصفیه شکر ایجاد کنند.
وی مشارکت در ساخت فازهای بعدی بندر چابهار را از دیگر فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: مزیت های ترانزیتی و تجاری این شهرستان ساحلی همجوار با آبهای آزاد بیشتر از سایر بنادر ایران است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بندر چابهار پل ارتباطی برای ترانزیت کالاهای هند به افغانستان است و کشتی در این مسیر کمتر از سه روز از مبدا به مقصد می رسد.
آقایی ادامه داد: چابهار موقعیت راهبردی و ترانزیتی خوبی دارد و می تواند فرصت ها و مزیت های بی بدیلی برای سرمایه گذاران داشته باشد.
وی گفت: برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشورهای هدف می تواند نقش برجسته ای در تسهیل تجارت میان آسیا، اروپا و کشورهای منطقه و توسعه ترانزیت ایفا کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به تخفیف های خوب در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: کشتی های خارجی متعلق به لاینرهای بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار 90 درصد تخفیف THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم 70 درصد و برای 6 ماه بعد 30 درصد است.
آقایی تصریح کرد: تعرفه های حقوق، عوارض و هزینه های بندری در بندر شهید بهشتی چابهار ارزانترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است. 
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

شناسه خبری: 48646

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو