سفیر ترکیه درایران: از توسعه همکاری با منطقه آزاد ماکو استقبال می کنیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48443
ساعت 11:09 يکشنبه 29 مهر 1397
سفیر کشور ترکیه در ایران گفت: موقعیت استراتژیک منطقه آزاد ماکو در همسایگی ترکیه و مشترکات بسیار بین دو ملت ایران و ترکیه، فرصتی برای توسعه همکاری های تجاری و گردشگری دوکشور است و از آن استقبال می کنیم.

به گزارش فرینا،  “رضا هاکان تکین ”  در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در محل سفارت ترکیه در تهران افزود: خوشبختانه در حال حاضر روابط سیاسی بسیار خوبی بین دو کشور ایران و ترکیه وجود دارد و این امر می باید باعث توسعه تجاری، اقتصادی و گردشگری دو کشور شود.
وی حمل ونقل و کارگوی فرودگاه بین المللی ماکو را جایگزین خوبی برای ترانزیت زمینی و کامیون عنوان کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت های فرودگاه و پایانه های صادراتی در منطقه آزاد ماکو تجارت با ایران تسهیل می شود.

هاکان تکین اظهارداشت : در مورد احداث راه آهن با ماکو موافق هستیم ، در حال حاضر فقط یک خط راه آهن از مرز رازی به دریاچه وان داریم که با گسترش آن از منطقه آزاد ماکو مراودات تجاری و بازرگانی دو کشور توسعه می یابد.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر خارجه ایران به ترکیه افزود: مذاکراتی در خصوص ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و ترکیه در بورالان صورت گرفت که سه کشور ایران ترکیه و آذربایجان را در بر می گیرد.
سفیر ترکیه تصریح کرد: افزایش تعداد سرمایه گذاران ترک در ایران از جمله برنامه های ترکیه است و در صورت معرفی مزایا، پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه آزاد ماکو ، این اتفاق در این منطقه روی خواهد داد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران برای ما یک کشور مهم و به عنوان یک برادر تلقی می شود و سال های سال است که شاهد روابط موثر و خوب بین دو کشور بوده ایم.
سفیر ترکیه افزود: ایران و ترکیه اکنون در عالی ترین سطح بین یکدیگر از روابط سیاسی برخوردارند و منطقه آزاد ماکو می تواند محور توسعه روابط بیشتر در زمینه های اقتصادی وفرهنگی شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو