لغو عوارض ثابت گمرکي در منطقه ويژه اقتصادي يزد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4839
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير منطقه ويژه يزد گفت: براساس تعرفه هاي جديد گمرک در سال 89 صادر کنندگان مي توانند طبق گواهي توليد و پروانه گمرکي صادراتي از پرداخت هزينه ثابت عوارض خدمات گمرکي منطقه معاف شوند.

مجيد حسن پور مدير منطقه ويژه اقتصادي يزد در گفت و گو با خبرنگار بنا(bena)، ضمن بيان اين مطلب تصريح کرد: به منظور حمايت و پشتيباني از صادرات در منطقه بسته هاي سياستي خاصي در نظر گرفته شده است که معافيت از پرداخت عوارض گمرکي نمونه اي از آنها است.

وي ادامه داد: براين اساس واحد هاي توليدي مستقر در منطقه به مقدار درصد صادراتي که از کل محصول توليدي در منطقه کسب مي کنند بر طبق گواهي توليدي و پروانه گمرکي صادراتي از پرداخت هزينه ثابت عوارض گمرکي معاف مي شوند.

حسن پور گفت: تعرفه هاي گمرکي منطقه ويژه اقتصادي يزد در سال 89 هزينه هاي ثابت عوارض خدمات گمرکي واحدهاي صنعتي را 12 ميليون ريال در سال به ازاي هر واحد صنعتي در نظر گرفته شده است.

مدير منطقه ويژه اقتصادي يزد بيان کرد:3 در صد از ارزش سيف(قيمت کالا در مبدا) کليه کالاهاي وارداتي به منطقه در زمان ورود به سرزمين اصلي و يا ترانزيت دريافت خواهد شد.

وي افزود: تعرفه بهاي حق بهره برداري از زمين هاي بخش صنعتي منطقه ويژه اقتصادي يزد در سال 1389 براي هر متر مربع 270 هزار ريال در نظر گرفته شده است.

شناسه خبری: 4839

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو