ارتقای سطح کیفی تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی با فعالیت ۱۲ دستگاه گنتری کرین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48307
ساعت 12:20 شنبه 21 مهر 1397
 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح اولویت های سازمان بنادر در تامین تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری کشور، گفت: توجه به توان داخلی کشور در بخش ساخت و ساز، تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه مورد توجه این سازمان است.

به گزارش فرینا، محمدرضا اله یار در مورد آخرین وضعیت تامین تجهیزات مورد نیاز در بخش دریایی و بندری کشور، افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات استراتژیک است که در این زمینه برنامه ریزی مدونی  مدنظر قرار گرفته است و در سال جاری نیز شرایط به همین منوال دنبال می شود تا بتوانیم تجهیزاتی را که در بخش دریا و بندر جنبه استراتژیک و حیاتی دارند، تامین شود.

اله یار گفت: در این زمینه تجهیزاتی در اولویت قرار دارند که قابلیت تهیه و تامین توسط بخش خصوصی نداشته باشند و سازمان بنادر و دریانوردی از جایگاه حاکمیتی به مسئله ورود کند.

وی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات در حوزه دریایی و ایمنی اعم از جستجو و نجات، آتشخوار و سایر تجهیزات دریایی در اولویت تامین قرار دارند، افزود: علاوه بر این، تجهیزات دیگری که در بخش پایش پارامترهای دریایی مطرح است و تجهیزاتی که باید در حوزه کلان بندری تامین شوند در اولویت تامین قرار دارند که تامین ۱۲ دستگاه گنتری کرین یکی از آن ها است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه تجهیزاتی که شامل ۱۲ دست گنتری کرین برای بندر شهیدرجایی پیش بینی شده بود تامین شد و عملیات مونتاژ آن در حال اتمام است و به کنار اسکله منتقل شده اند که می تواند کمک شایانی به ارتقا سطح کیفی تخلیه و بارگیری در این بندر کند.

اله یار با بیان اینکه اعتماد به توان داخلی و تخصصی کشور یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این سازمان در بخش ساخت و ساز و تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه است، تاکید کرد: کشور از نظر علمی و فنی توان بالایی دارد و می توانیم با اعتماد به نیروهای توانمند و متخصص داخلی به اهداف تدوین شده نزدیک شویم و با استفاده از پتانسیل های موجود بندری و دریایی کشور بتوانیم تجهیزات مورد نیاز خود را در برهه حساس کنونی تامین کنیم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو