واردات 900 هزار قطعه بچه ماهی از فرانسه به قشم / فرود بوئینگ 737 باری در فرودگاه بین المللی جزیره

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48215
ساعت 16:40 دوشنبه 16 مهر 1397
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم از فرود بوئینگ 737 باری حامل 900 هزار قطعه بچه ماهی وارداتی از کشور فرانسه در فرودگاه بین المللی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری گفت: این هواپیما ساعت 2 و 45 دقیقه بامداد 16 مهر ماه در فرودگاه بین المللی قشم به زمین نشست و 900 هزار قطعه بچه ماهی وارداتی در کمترین زمان ممکن (حدود 3 ساعت و نیم) با انجام تشریفات قانونی تخلیه و به شرکت تیاپ پران قشم منتقل شد.

امیری افزود: محموله 40 پالتی بچه ماهی های وارداتی با 10 دستگاه ماشین پیکاپ باری به مقصد شرکت تعاونی تیاپ پران در روستای شیب دراز جزیره قشم بارگیری شد.

به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم، این محموله شیلاتی با بارنامه هوایی شماره ۳۳۶۲۳۱۵۹۷۹۱ در فرودگاه قشم به زمین نشست و پس از تخلیه و ارزیابی اجمالی جهت زیرکلید شدن طبق پرونده صادره شماره ۱۷۰۰۶۵ به شرکت تیاپ پران منتقل شد.

بنا به این گزارش، شرکت تیاپ پران یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم است که از سال 1394 فعالیت خود را به صورت مشترک با یک شرکت فرانسوی به صورت سرمایه گذرای (55 درصد ایرانی و 45 درصد فرانسوی) در این جزیره با هدف پرورش بچه ملاهی و میگو آغاز کرد.

بچه ماهی های کشور فرانسه در استخرهای شرکت تیاپ پران قشم با هدف افزایش وزن و صادرات آن به چند شرکت شیلاتی جزیره قشم، چابهار و بندرلنگه، نگهداری و پرورش می یابند.

جزیره قشم با داشتن ظرفیت های عالی در حوزه شیلات به قطب مهم شیلاتی کشور تبدیل شده به طوری که سهم این جزیره از مجموع 200 هزار تُن تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، 84 هزار تُن تعیین شده است.

شناسه خبری: 48215

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو