بررسی افزایش ارتقای تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48177
ساعت 18:25 شنبه 14 مهر 1397
 دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیرساخت‌های بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.


به گزارش فرینا، در این نشست بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح ضرورت توسعه بندر چابهار پرداخت و گفت: فعال سازی بندر چابهار با تسهیل فرآیندها، هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌ها و تدوین بسته‌های تشویقی وزارتخانه های متولی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌تواند ترافیک دریایی و رونق ترانزیت را با تمرکز بر فعالیت کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، هند و عمان در بهره گیری از این بندر اقیانوسی، موجبات ارتقاء تجارت کشور را فراهم نماید.
در ادامهدستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی نیز گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های CIS؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی برای همکاری و هماهنگی با سایر وزارت خانه های مربوطه جهت بهره برداری از این بندر را دارد.
رسول اسلامی افزود: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسایه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده و می بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پیرامونی پیوند داد.
در پایان مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه با تقدیر از روند توسعه، تجهیز و عملکردی بندر چابهار افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاری نمودن این پروژه زیرساختی عظیم ایجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو