سمینار تحلیلی بر محیط کسب و کار، تهدیدات و فرصت های پیش رو در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/48153
ساعت 08:26 شنبه 14 مهر 1397

 
به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در سمینار «تحلیلی بر محیط کسب و کار، تهدیدها و فرصت های پیش رو» که در مرکز همایش های منطقه آزاد انزلی برگزار شد، در دو بخش ضمن تشریح و بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه و همسایگان ایران، قطب های اقتصادی بین المللی و اقتصادهای رو به رشد، به تحلیل بررسی اقتصاد داخلی با محوریت نوسانات ارزی و راهکارهای برون رفت از آن پرداخت.
رضا مسرور در این همایش که به همت انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه و با حضور فعالین اقتصادی، بازرگانان،صادرکنندگان، تولیدکنندگان، مدیران و چهره های دانشگاهی استان گیلان برگزار شد. چشم انداز سرمایه گذاری و اقتصادی کشورهایی همچون آمریکا، چین، روسیه، عراق، ارمنستان، ترکیه، گرجستان، افغانستان، امارات، کانادا، استرالیا و کشورهای اروپایی را بررسی و تحلیلی از روند قیمت ارز و عوامل تاثیرگذار بروی آن برای فعالین اقتصادی کشور ارائه کرد و به بررسی علمی محیط کسب و کار داخلی و بین المللی در شرایط کنونی و افق پیش رو پرداخت.
مسرور در بخش نخست همایش با بررسی شاخص های بورس، مِلک، فرایندهای اقتصادی و سیاست های ارزی؛ وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
 
وی در بخش دوم سخنرانی خود به بررسی وضعیت ارزی کشور پرداخت و عوامل موثر بر نوسانات نرخ ارز را برشمرد و با پیش بینی نرخ ارز در آینده، نحوه کنترل ارز از سوی بانک مرکزی را بررسی کرد و در نهایت اثرات نرخ ارز را بر کسب و کار کشور مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و قیمت بالای ارز  برای کسب و کارهای متکی بر واردات را مخرب ارزیابی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ضمن بررسی تاریخچه جنگ های ارزی در تاریخ و نحوه مدیریت این بحران ها از سوی کشورها؛ بهره وری، تورم، سرعت گردش و حجم پول کشور را از مهمترین متغیرهای موثر بر قیمت ارز عنوان نمود و پرداخت سود بالا به سپرده های بانکی را یکی از مهمترین عوامل افزایش نقدینگی و مشکلات اقتصادی کشور برشمرد.

شناسه خبری: 48153

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو