5000 بسته آموزشی میان دانش‌آموزان محروم بلوچستان توزیع می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47991
ساعت 09:21 چهارشنبه 4 مهر 1397
نماینده کمپین "راه رشد" گفت: ۵ هزار بسته آموزشی با کمک منطقه آزاد چابهار از امروز میان دانش آموزان محروم بلوچستان توزیع می‌شود.

به گزارش فرینا، آناهیتا اصلاح‌ پذیر  اظهار داشت: کمپین راه رشد،کمپینی با هدف کمک و فرهنگ‌سازی کمک مادی و معنوی به دانش‌آموزان محروم در کشور است و هدف اصلی آن ترویج فرهنگ دانش‌آموز-دانش‌آموز است؛ یعنی هر دانش‌آموز در مناطق برخوردار،مخارج، بخشی از کمک هزینه‌های آموزشی و یا حتی حمایت‌های معنوی مانند کمک‌های درسی و آموزشی یک دانش‌آموز هم‌رده خود در مناطق محروم را برعهده بگیرد.

وی افزود: کمپین راه رشد تحت نظر مدارس راه رشد در تهران فعالیت می‌کند و تاکنون علاوه‌بر روستاهای محروم چابهار، میان دانش‌آموزان و کودکان کار مناطق مختلف تهران هم بسته‌های آموزشی توزیع کرده است.

نماینده کمپین " راه رشد " تصریح کرد: این کمپین 5 هزار بسته آموزشی شامل لوازم‌التحریر و کتاب‌های کمک‌آموزشی را با کمک منطقه آزاد چابهار از امروز میان دانش‌آموزان ابتدایی تا متوسطه اول روستاهای محروم بخش دشتیاری چابهار و بخش لاشار نیکشهر توزیع می‌کند.

اصلاح‌ پذیر بابیان اینکه این بسته‌های آموزشی میان دانش‌آموزان حداقل 50 روستای محروم چابهار و نیشکهر توزیع می‌شود؛ گفت: این کمپین از سال‌های گذشته تاکنون در چندین نوبت اقدام به فرستادن بسته‌های آموزشی به مناطق محروم چابهار کرده است و این اولین بار است که اعضای این کمپین به دعوت منطقه آزاد چابهار شخصا به چابهار آمدند و می‌خواهند بسته‌ها را میان روستاهای محروم توزیع کنند.

نماینده کمپین" راه رشد" خاطرنشان کرد: هدف اصلی و اولی ما، ترویج فرهنگ دانش‌آموز-دانش‌آموز است تا این فرهنگ در همه کشور فراگیر و هردانش آموز در مناطق برخوردار دغدغه همکلاسی خود را در مناطق محروم داشته باشد و او را چه لحاظ مالی و چه معنوی و کمک‌های درسی و آموزشی حمایت کند.

شایان ذکر است سیستان و بلوچستان محروم‌ترین استان ایران از نظر شاخص‌های کمی و کیفی آموزشی است؛ این استان با کمبود بیش‌از 12 هزار معلم و 11 هزار کلاس درس مواجه است.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان می‌گوید: برای رسیدن فضا‌های آموزشی سیستان و بلوچستان به متوسط کشوری که حدود 5 متر است؛ نیازمند ساخت افزون بر 11 هزار کلاس درس جدید با زیربنای یک‌میلیون مترمربع فضای آموزشی هستیم و این در حالی است که همین حالا هم از 18 هزار و 934 کلاس درسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد 6 هزار و 181 مورد از آن‌ها تخریبی است و نیازمند تخریب کامل و بازسازی و 4 هزار و 358 مورد آن نیز نیازمند مقاوم‌سازی است.

شناسه خبری: 47991

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو