استقرار قرنطینه نباتی در مرز میلک باعث تسهیل ترانزیت کالا از منطقه آزاد چابهار می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47938
ساعت 11:40 دوشنبه 2 مهر 1397
معاون حمل‌ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: استقرار قرنطینه نباتی در مرز میلک باعث رونق کریدور ترانزیتی چابهار ـ میلک و تسهیل در ترانزیت کالا به‌ویژه محصولات باغی افغانستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌شود.

به گزارش فرینا، محسن محمدی معین افزود: شکل‌گیری این کریدور در توافق‌نامه سه‌جانبه ایران هند افغانستان مورد تأکید روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست‌وزیر هند قرارگرفته است.

محمدی معین گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار با مشارکت در این پروژه ملی و منطقه‌ای، رفع موانع از این کریدور را در دستور کار اصلی خود قرار داده است.

وی افزود: در گام نخست هماهنگی انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان، این کریدور ترانزیتی را کلید زد و اکنون به دنبال تقاضای یک شرکت بازرگانی افغانستانی و یک شرکت تجاری اماراتی، برای ترانزیت ۶۰۰۰ تن انار از افغانستان به منطقه آزاد چابهار از مسیر کریدور ترانزیتی میلک - منطقه آزاد و بندر چابهار به امارات متحده عربی، پیگیری فرآیند این عملیات را بر عهده دارد که استقرار قرنطینه نباتی می‌تواند زمینه انتقال این حجم محصولات باغی و همچنین خشکبار کشور افغانستان را فراهم نماید.

معاون حمل‌ونقل و ترانزیت سازمان منطقه آزاد چابهار  گفت: "طرح توسعه بندر شهید بهشتی" در پنج فاز و رسیدن ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به ۸۵ میلیون تن در سال به‌عنوان یک پروژه ملی، باعث تحول بزرگی در مناسبات اقتصادی استان می‌شود و همچنین تأثیر بسزایی در وضعیت معیشتی و میزان اشتغال مردم بومی منطقه خواهد داشت.

محمدی معین افزود: رویکرد دولت‌های هند و افغانستان جهت استفاده از ظرفیت ایجادشده در بندر چابهار، امکان بهره‌مندی استانی و ملی این بندر را باوجود ظرفیت مضاعفی که منطقه آزاد چابهار دارد، امیدهای زیادی را در این منطقه به وجود آورده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو