جزئیات نامه وزیر راه و شهرسازی به معاون رئیس جمهوری؛

تاثیر کریدور شرق-غرب بر توسعه اجتماعی ـ اقتصادی پس‌کرانه‌ سواحل جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47857
ساعت 15:42 دوشنبه 26 شهريور 1397
مديرعامل شركت ساخت وتوسعه زيربناهای حمل و نقل كشور با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار از کریدورهای شرق ـ غرب و شمال ـ جنوب با هدف اتصال به مرزهای شمالی، درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

به گزارش فرینا، خيراله خادمي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تصویب دو کریدور از ۱۰ کریدور پیشنهادی به دولت گفت: یکی از آن‌ها کریدور‌ شرق-غرب به موازات سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان در جنوب کشور و دیگری کریدور زاگرس حدفاصل بندر امام خمینی (ره) تا مرز بازرگان است.

خادمی با بیان اینکه «در کریدور شرقي ـ غربي شماره ۱ به غیر از ۶۵ کیلومتر واقع در استان هرمزگان، الباقی به مناقصه رفته یا در دست احداث است و ۶۵ كيلومتر مذكور نيز در دست مناقصه قرار دارد» گفت: کارکرد این کریدور توزیع بارهای ترانزیتی از مرز کنارک و پس‌کرانه‌ها تا بندر گوادر پاکستان است.

معاون وزير راه و شهرسازی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در قبال کریدور شماره ۴ حدفاصل بندر چابهار تا مرز سرخس افزود: با توجه به تأکید دولت بر توسعه بندر چابهار و پیرامون آن طی دو سال اخیر، وزیر راه و شهرسازی علاوه بر حوزه بنادر و راه‌آهن در بخش جاده‌ای نیز به جد پیگیر است و مكاتباتي با سازمان برنامه‌وبودجه به‌منظور اعلام آمادگی برای توسعه و تکمیل محورهای منتهی به بندر چابهار صورت پذيرفته است.

خادمی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ماه جاری نامه‌ای به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال و با توجه به رویکرد و افق ترسیم شده برای بندر چابهار به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور، برای راه‌های منتهی به چابهار از کریدورهای شرق-غرب و شمال-جنوب به با هدف اتصال به مرزهای شمالی درخواست اعتبار و نگاه ویژه داشت.

وی توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای با توجه به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در بندر چابهار را مهم دانست و گفت: تصور می‌شود در سال‌ آینده شاهد توسعه راه‌های منتهی به بندر چابهار خواهیم بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو