افزایش ۲۱۱درصدی صادرات غیرنفتی در بندر کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47742
ساعت 12:11 يکشنبه 18 شهريور 1397
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش با ارایه گزارشی از عملکرد پنج ماهه این بندر، گفت: حجم صادرات غیرنفتی در بندرگاه این جزیره مرجانی ۲۱۱ درصد افزایش یافت و تعداد مسافران دریایی نیز دو برابر شد.

به گزارش فرینا، احمد شهریاری با اعلام اینکه یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۴۵ تن انواع کالا طی پنج ماه اخیر در بندر کیش تخلیه و بارگیری شده است، افزود: از این میزان، یک میلیون تن به کالای غیر نفتی و بالغ بر ۱۵۰ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

شهریاری از سه برابری حجم صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر اشاره کرد و گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای شهریور ماه جاری، چهار هزار و ۲۴۰ تن از این گونه کالاها بارشد ۲۱۱ درصدی به خارج از کشور صادر شده است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش افزود: طی این مدت، پنج هزار و ۸۹۱ تن کالای غیر نفتی وارد بندرگاه این جزیره شده که کاهش ۷۰ درصدی داشته و ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ تن نیز کابوتاژ شده است.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش را شش هزار و ۳۲۲ فروند با افزایش ۱۸ درصدی اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۲۷۰ فروند بالای هزار تن و ۶ هزار و ۵۲ فروند، زیر هزار تن وزن داشته است.

این مقام مسئول از رشد ۱۱۶ درصدی و دوبرابر شدن حجم ترابری مسافران دریایی طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در این مدت،۵۸۷ هزار و ۳۱۴ نفر مسافر از طریق ناوگان شناورهای مدرن و پیشرفته، ترابری شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به فعالیت های مربوط به گردشگری دریایی در این جزیره مرجانی، گفت: علاوه بر خدمات رسانی به مسافران دریایی، ۱۷۴ هزار و ۷۰۶ نفر گردشگر نیز از نیز گشت های دریایی و تفریحی بهره مند شدند.

شناسه خبری: 47742

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو