چابهار نقش مهمی در توسعه و ترانزیت کالاهای افغانستان دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47667
ساعت 14:40 سه شنبه 13 شهريور 1397
مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در توسعه و ترانزیت کالاهای افغانستان دارند و می توانند این کشور را به آب های آزاد متصل کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، داوود سلطان زوی در جمع مدیران منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار برای کشور افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مکانی حیاتی برای این کشور در زمینه تجارت، ترانزیت و صادرات کالاست.
وی افزود: برای توسعه بازارهای اقتصادی افغانستان نیاز است تا روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با ایران گسترش پیدا کند.
مشاور رئیس جمهور افغانستان، آشنایی با ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی، تجاری، ترانزیتی، آشنایی با کارکرد منطقه آزاد، نحوه مدیریت، ساختار و تسهیلات قانونی، دیدار نزدیک با مسئولان و مدیران محلی این منطقه را از اهداف سفر به چابهارعنوان کرد.
داوود سلطان زوی تصریح کرد: همکاری تجاری و اقتصادی افغانستان با ایران به نفع منطقه است و باید روابط و دیدارها بیشتر شود.
وی ادامه داد: بزودی صادرات معادن بویژه سنگ های قیمتی و محصولات کشاورزی افغانستان از طریق چابهار به کشورهای دنیا انجام خواهد شود.
رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان گفت: اقدمات خوبی برای توسعه روابط و فعالیت های اقتصادی آغاز کرده ایم و با همکاری ایران خیلی از کارها را پیش خواهیم برد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: چابهار با موقعیت راهبردی و متصل به آبهای آزاد بهترین نقطه برای فعالیت اقتصادی افغانستان است.
عبدالرحیم کردی افزود: ایران و افغانستان از طریق منطقه آزاد چابهار و منطقه آزاد سیستان با هم می توانند فعالیت تجاری را دوچندان کنند.
محمد داوود سلطان زوی مشاور رئیس جمهور و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان و هیات همراه روز دوشنبه (12 شهریورماه) پس از ورود به فرودگاه کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان مورد استقبال مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسئولان محلی قرار گرفت.
احمد هارون نجم پور مستشار وزیر مختار سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، عبدالجابر انصار وابسته تجاری سفارت افغانستان در تهران و محسن پیرداد کارشناس مناطق ویژه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مشاور رئیس جمهوری و رئیس کمیسیون توسعه اقتصادی فرودگاههای افغانستان را در سفر به چابهار همراهی کردند.
این هیات در سفر 2 روزه پس از بازدید از ظرفیت های اقتصادی، تجاری و طرح توسعه اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری و نشست با مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به تهران عزیمت خواهند کرد.
بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های این هیات کشور افغانستان به ایران است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو