20 / محور توسعه خداآفرین مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47627
ساعت 13:14 شنبه 10 شهريور 1397
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های منطقه آزاد ارس به مناسبت هفته دولت در خداآفرین گفت: محور توسعه محدوده خداآفرین منطقه آزاد ارس مبتنی بر کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در این آیین با اشاره به اینکه کشاورزی ظرفیت بی نظیر خداآفرین است، گفت: توسعه بر اساس امکانات محلی و ظرفیت های موجود، بهترین روش توسعه است و نمی توان خارج از ظرفیت های منطقه در این زمینه تلاش کرد. 
وی تصریح کرد: بهره برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند منطقه خداآفرین را متحول کند. 
بانک با اشاره به فعالیت های سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه خداآفرین در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد ارس تا به حال مبلغ 200 میلیارد تومان برای آماده سازی این اراضی هزینه کرده است که رقم بسیار بالایی است و اشتغالزایی که از این طریق ایجاد خواهد شد با پروژه های دیگر قابل مقایسه نیست.
وی افزود: این انتظار زیادی نیست که بخش مستقلی به نام واحد توسعه کشاورزی خداآفرین تشکیل شده و با تعریف سازکارها، این ظرفیت شهرستان را به سرعت عملیاتی کنیم. بدون شک این کار نیاز به همدلی و همکاری مسئولین، مردم و سرمایه گذاران دارد. 
مشاور رئیس جمهور گردشگری را نیز یکی دیگر از ظرفیت های مهم خداآفرین دانست و گفت: در کنار کشاورزی باید زیرساخت های گردشگری نیز در خداآفرین ایجاد شود و اینطور نیست که فقط بخواهیم در یک شاخه فعالیت کرده و سایر سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف را نادیده بگیریم. 
بانک تاکید کرد: رشد و توسعه منطقه حق طبیعی مردم خداآفرین است و امیدواریم با تلاش های سازمان منطقه آزاد ارس و همکاری مردم و سرمایه گذاران بتوانیم سرعت بیشتری به رشد توسعه ای خداآفرین ببخشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در زمینه شهرک صنعتی خداآفرین نیز تلاش می شود تا 2 سال آینده برق این شهرک به طور کامل تامین شده و سرمایه گذاران بتوانند بدون مشکل زیرساختی با خیال راحت به احداث واحدهای تولیدی بپردازند. 
بانک در پایان عنوان کرد: باید به سرمایه گذاران به دیده خدمتگذار نگاه کرد و  با اصلاح فرهنگ می توان سرمایه گذاری قانونمند را به عنوان یک ارزش در بین مردم نهادینه کرد. 
به مناسبت هفته دولت، 8 پروژه عمرانی و یک پروژه کشاورزی در بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس افتتاح و 3 طرح عمرانی و 2 طرح کشاورزی نیز کلنگ زنی شد. این پروژه ها با اعتباری بالغ بر 3712 میلیارد ریال به انجام رسیده و یا کلنگ زنی شده است که در مجموع اشتغالزایی 175 نفری را به دنبال دارد. 
گفتنی است، در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بخش خداآفرین منطقه آزاد ارس علاوه بر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی، معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، مسئولین سازمان منطقه آزاد ارس و شهرستان خداآفرین حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو