4 پروژه عمرانی-تولیدی در منطقه آزاد چابهار افتتاح و کلنگ‎زنی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47553
ساعت 15:30 چهارشنبه 7 شهريور 1397
به مناسب هفته دولت 4 پروژه عمرانی-تولیدی به ارزش 18 میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار با حضور مدیران محلی منطقه و شهرستان چابهار افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، سیستان و بلوچستان؛ این 4 پروژه که درمجموع به ارزش 18 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 74 نفر افتتاح و کلنگ‌زنی شدند؛ شامل کلنگ  زنی دو واحد تولیدی و بسته‌بندی مواد غذایی شامل خشکبار، حبوبات، برنج و چای هرکدام با ظرفیت اشتغال‌زایی 13 نفر و میزان سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان و هم‌چنین کلنگ  زنی احداث مجتمع اداری-خدماتی شرکت ساحل گاز مکران به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان بوده‌اند.
هم‌چنین دو پروژه تولیدی نیز افتتاح شد که واحد تولید قیر و ایزوگام با اشتغال 13 نفر و سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان و واحد تولید لباس‌های محلی بلوچی با سرمایه‌گذاری افغان‌ها به میزان 2 میلیارد تومان و اشتغال 21 نفر شامل می‌شدند.
مدیرعامل سازمان  منطقه آزاد چابهار در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی این پروژه‌ها اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار از مرکز صرف واردات به سمت تولید و اشتغال تولید محور در دو سه سال اخیر حرکت کرده است.
عبدالرحیم کردی افزود: تنها در حوزه تولید و فراوری محصولات غذایی 70 واحد تولیدی و بسته‌بندی محصولات غذایی باهدف تأمین بازارهای افغانستان در منطقه در حال ساخت هستند و یا به بهره‌برداری رسیدند.
کردی با بابیان این‌که چابهار به هاب توزیعی منطقه تبدیل می‌شود، گفت: با توجه به مزیت‌های رقابتی که ما در منطقه داریم و هم‌چنین دسترسی آسانی که به بازارهای آسیای میانه و شرق اروپا داریم ایجاب می‌کند که چابهار به هاب تولید و توزیع محصولات غذایی این بازارها تبدیل شود، بنابراین در وهله اول با توجه به تمایل شدید افغان‌ها تأمین بازارهای افغانستان و بخشی از بازارهای داخلی را پیش‌بینی کردیم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو