پایان "دهمین جشنواره تابستانی مونسون" در منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47424
ساعت 12:43 شنبه 27 مرداد 1397
کاروان ۳۰۰ نفری روستاییان و عشایر از ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان از ۲۲ تا ۲۶ مردادماه جاری در منطقه آزاد چابهار گرد هم آمده بودند تا توانمندی‌های خود در بخش‌های مختلف مانند گردشگری، صنایع‌دستی، پوشاک، محصولات و فرآورده‌های کشاورزی، آیین و سنن و موسیقی محلی خود را به نمایش بگذارند، شب گذشته پس از ۵ روزبه کار خود پایان داد.

به گزارش فرینا، در آیین پایانی این جشنواره و نمایشگاه با حضور"باقر کرد" معاون عمرانی استاندار، "آرش جمالزهی" مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سیستان و بلوچستان، "محمد اکبر چاکرزهی" معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مقامات و شخصیت‌های استانی و شهرستانی در محل برگزاری شب‌های فرهنگی استان حضور داشتند.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم، گفت: روستاییان و عشایر استان همواره در طول تاریخ مرزداران واقعی کشور بوده‌اند که می‌توان به مبارزات یعقوب لیث صفاری در سیستان و "حمل  و جیهند" در بلوچستان و روستای تاریخی تیس علیه بیگانگان اشاره کرد.

"باقر کرد" از حمایت و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد چابهار در برگزاری این نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد و افزود: توانمندی‌های روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته در تهران حائز رتبه برتر کشوری شده، امیدواریم همچنان شاهد رشد و ارتقای کیفی کار این عزیزان باشیم.

وی افزود: در بازدیدی که از غرفه‌های شهرستان‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه داشتم آنان از وضعیت برگزاری به‌ویژه ازلحاظ اقتصادی رضایت داشتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم با تبریک ۲۶ مردادماه ورود آزادگان پرافتخار به کشور، گفت: برگزاری این نمایشگاه در راستای رسالت سازمان به‌منظور کمک به جوامع محلی مبتنی بر اقتصاد و فرهنگ بوده است.

محمد اکبر چاکرزهی با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه تجربه بسیار خوبی بود، افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار گستره حمایت از صنعتگران را افزایش خواهد داد و زمینهٔ حضور آنان را در عرصه‌های بین‌المللی فراهم می‌کنیم.

شایان‌ذکر است تجلیل از نمایندگان شهرستان‌های شرکت‌کننده و متصدیان برگزاری با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره و نمایشگاه برنامه پایانی این آیین بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو