تجهیز فرودگاه پیام با شاخص های بین المللی انجام شده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47257
ساعت 14:55 يکشنبه 14 مرداد 1397
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه تا شهریور ماه امسال گفت: تجهیز این مجموعه مطابق با شاخص های کیفی بین المللی انجام شده است.

به گزارش فرینا، سعید زرندی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در مجموع 5 میلیون نفر در استان های البرز، قزوین و تهران از مسافربری شدن پیام منتفع می شوند، افزود: با اجرایی شدن این پروژه عظیم ملی سهم غرب استان تهران حدود یک میلیون و 700 هزار نفر و بقیه سهم استان های البرز و قزوین است.

زرندی گفت: این فرودگاه ظرفیت های زیادی دارد و از زیر ساخت مطلوبی برخوردار است، طول باند فرودگاه 4200 متر بوده و بدلیل باری بودن فرودگاه، باند آن بسیار مستحکم است از طرفی با توجه به خواسته مردم مبنی بر مسافری شدن فرودگاه پیام این امر با موافقت وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حوزه فرودگاهی استانداردهای بسیار پیچیده ای دارد که از شاخص های بین المللی تبعیت می کند به نحوی که برای مسافری شدن فرودگاه پیام 280 استاندارد و تغییر ابلاغ شد که عمده آنها انجام شده و در شهریور ماه فرودگاه به مرحله مسافری خواهد رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام ادامه داد: بر اساس تقسیم کاری مقرر شد که مسولان استانی نیز در کنار این پروژه ملی باشند، بخش بسیار بزرگی از تعهدات پیام انجام شده است اما نگران راه های دسترسی به فرودگاه پیام هستیم؛ هر چند استاندار البرز نیز بر رفع این مشکل تاکید بسیار زیادی داشتند.

زرندی با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: ازظرفیت های این منطقه، با توجه به قدمتی که دارد استفاده مطلوبی نشده به همین دلیل و با جدیت بحث پروازهای باری که تعطیل شده بود را از سال 94 دوباره فعال کردیم که هم اینک به صورت منظم خدمات خود را به تجار و تولیدکنندگان ارائه می دهد.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است. اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است. مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام، آرزوی دیرینه مردم استان البرز است که طی برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته دولت امسال تحقق می یابد.

شناسه خبری: 47257

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو