مناطق آزاد موتور محرک سیستان و بلوچستان می شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47249
ساعت 09:25 يکشنبه 14 مرداد 1397
نماینده مردم شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان و منطقه آزاد سیستان موجب رشد و توسعه سیستان و بلوچستان می شود و در واقع مناطق آزاد چابهار و سیستان موتور محرک این استان هستند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد باسط درازهی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از بیشترین ظرفیت مرزی خشکی و آبی برخوردار است که ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد سیستان در کنار منطقه آزاد چابهار می تواند راهگشای اشتغال و کسب و کار در این استان شود.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه افغانستان بازار بزرگ مصرف تلقی می شود با ایجاد منطقه آزاد سیستان می توان بسیاری از کالاهای تولید ایران را به این کشور صادر کرد و کالاهای وارداتی و ترانزیتی تاجران و بازرگانان افغان به منطقه آزاد چابهار نیز به راحتی از مسیر منطقه آزاد سیستان به آن کشور انتقال خواهد یافت.
دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی از جمله منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر و سراوان در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده و هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می شود.
وی بیان کرد: امیدورایم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ایجاد مناطق ویژه اقتصادی ایرانشهر، سراوان و منطقه آزاد سیستان رای دهند تا شرایط اقتصای این استان رونق گیرد.
درازهی اظهار داشت: از استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان برنامه و بودجه این استان به عنوان نماینده دولت خواستیم تا شرایط لازم را برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد سیستان فراهم کنند.
وی افزود: همچنین با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای ایجاد منطقه آزاد سیستان و مناطق ویژه اقتصادی سراوان و ایرانشهر بحث و تبادل نظر کردیم و توانستیم نظر مثبت این کمیسیون را در این رابطه جلب کنیم.

شناسه خبری: 47249

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو