سلامت روانی شهروندان قشم با نهضت آسفالت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47237
ساعت 15:45 شنبه 13 مرداد 1397
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از توسعه فضاهای آسفالت در شهر قشم به عنوان عامل مهمی برای ارتقای سلامت روان شهروندان یاد کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی گفت: اجرای نهضت آسفالت در شهرک ها و معابر شهر قشم یکی از اقدامات مهم در راستای افزایش بهداشت محیط و سلامت بصری و روانی قشموندان است.
وی با تاکید بر اثرات مثبت توسعه فضاهای آسفالت در نقاط مختلف جزیره طی سه سال اخیر، افزود: یکی از معیارهای مهم ارزیابی سطح نشاط اجتماعی، سلامت جسمی و روانی افراد یک جامعه، برخورداری آنان از فضای شهری مناسب، خیابان‎ها، معابر و کوچه‎های شهری است.
بهزادی همچنین بر کاهش گرد و غبار در فضای شهری به عنوان عاملی برای کاهش بیماری های تنفسی ناشی از آلودگی هوا، گفت: فضاهای مناسب شـهری، عامـل سـرزندگی و حفـظ و ارتقـاء کیفیت زندگـی شهروندان است.
به گفته وی، آسـایش محیطی، احسـاس رضایـت و راحتی، حاصـل هماهنگـی جنبه هـای فیزیولوژیکـی و روانشـناختی انسـان و محیـط اطرافـش اسـت کـه طیـف وسـیعی از شـرایط آسـایش صوتـی، بصـری، بویایـی و کیفیـت هـوا تـا زیبایـی را شـامل می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به این که بخشی از سلامت و شادی انسان ها درگرو کیفیت فضاهای شهری، تعامل، امنیت و سلامت روانی است، گفت: با اجرای پروژه نهضت آسفالت که به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی چند سال اخیر در راس فعالیت های عمرانی این سازمان قرار گرفته است، شاهد سلامت و رضایت جزیره نشینان قشمی از شرایط محیطی هستیم.
شایان ذکر است با تاکید حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موضوع آسفالت شهرک های سام و زال، نریمان، بوستان و سیستان شهر قشم از اسفند ماه سال گذشته در دستور کار معاونت عمرانی این سازمان قرار گرفت و طی این مدت 121 هزار متر مربع به آسفالت معابر شهر قشم با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار اضافه شد.
بنا به این گزارش، قرار است کوچه ها و معابر عمومی شهر درگهان قشم هم با هدف ارتقای سلامت بهداشت و روان مردم در آینده نزدیک با اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم آسفالت شود.

شناسه خبری: 47237

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو