همکاری منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی کاوه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47236
ساعت 15:11 شنبه 13 مرداد 1397
معاونین امور شهری و برنامه ریزی و مدیر سرمایه گذاری و بازاریابی و فروش منطقه ویژه اقتصادی کاوه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر ایجاد ارتباط بین منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی کاوه تاکید کردند.

به گزارش فرینا، در این دیدار توجه به همکاری سرمایه گذاران دو منطقه و بهره گیری از راه آهن و افزایش توان تولید و صادرات تاکید شد.
در این جلسه طرفین همکاری صنعتی ترین منطقه آزاد ایران و بزرگترین و فعال ترین منطقه ویژه اقتصادی ایران با 400 واحد صنعتی را عامل مهمی در افزایش تولید و صادرات و رشد و تقویت تجربی و علمی تولیدکنندگان عنوان کردند.
منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران در شمال غرب ایران قرار داشته و با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است. ارس به واسطه سبقه تاریخی در تجارت و بازرگانی و پتانسیل های بالقوه در زمینه های تولید، صنایع کشاورزی، گردشگری، تجارت و صادرات و بهره مندی از مزیت های قانونی مناطق آزاد و وجود زیرساخت های گسترده ریلی و گمرکی توانسته زمینه ساز توسعه در بخش های مختلف و تحقق اقتصاد مولد باشد.
طبق اعلام مسئولین منطقه ویژه اقتصادی کاوه، این منطقه هاب لجستیک مرکز کشور بوده و به واسطه راه آهن و قرارگیری در مسیر تعدادی اتوبان، اشتغال زایی 40 هزار نفری و اسکان شش هزار نفری در 2500 هکتار زمینه فعالیت های اقتصادی خوبی را در مزکر ایران انجام می دهد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو