میراث ناملموس قشم، محور توسعه گردشگری پایدار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47181
ساعت 09:46 چهارشنبه 10 مرداد 1397
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم عینیت بخشیدن به میراث ناملموس جزیره را عامل تحقق توسعه پایدار گردشگری در قشم دانست.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی بیان کرد: میراث فرهنگی ناملموس عامل جذابی برای گردشگران بوده و در توسعه گردشگری بسیار تاثیر گذار است.
وی افزود: واحدها و اصناف گردشگری قشم با هدف حفظ این میراث، ایجاد روحیه مشارکت و حمایت از کارآفرینی های بومی برنامه ریزی منظم و هدف گذاری شده خود را آغاز کردند.
جعفری از اجرای این برنامه ها بر اساس تقویم رویدادهای سالانه معاونت فرهنگی خبر داد و ادامه داد:  این فعالیت ها که در قالب برنامه ها و رویدادهای آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی تدوین شده، علاوه بر تقویت مشارکت اجتماعی، به حفظ و انتشار میراث فرهنگی نیاکان، تقویت توانمندی ها و خلاقیت های جامعه محلی کمک می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم بیان کرد: توجه به میراث فرهنگی با تمرکز بر اقامت گاه های بوم گردی در برنامه ریزی توریسم، آثار مطلوبی چون بهبود زندگی مردم، گسترش تبادلات فرهنگی، نوزایی هنرها و فنون محلی، افزایش آشنایی با آثار فرهنگی و تاریخی جامعه میزبان دارد.
جعفری با اشاره به برپایی جشنواره های محلی در اقامت گاه های بوم گردی سطح جزیره گفت: حضور در اماکن و روستاهایی با فضای کاملا سنتی و برپایی جشنواره های بومی در این مراکز فرهنگ میزبانی مردم جزیره و سنت های جنوب کشور را تقویت و معرفی می کند.
وی عنوان کرد: اولین جشنواره  غذاهاي محلي و صنايع دستي در کاشانه مهمان "خانه دوست" شهر سوزا  با هدف حمایت از کارآفرینی بومی و معرفی نقش سازنده فرهنگ و مشارکت جامعه محلی برگزار می شود.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این برنامه ها به صورت منظم، مدون و هدفمند تا پایان سال جاری و در سایر واحدهای تحت نظارت این اداره کل اعم از اقامتگاه های بوم گردی، آموزشگاه ها و تعاونی های صنایع دستی، سفره خانه های سنتی، مراکز تفریحی، رفاهی و گردشگری ادامه خواهد داشت.

شناسه خبری: 47181

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو