راه اندازی سامانه ثبت سفارش کالا در اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47147
ساعت 12:14 دوشنبه 8 مرداد 1397
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تا هفته آینده سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی می‌شود و پس‌ازآن، ثبت سفارش کالا در منطقه بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام می‌شود.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز در اتاق بازرگانی خرمشهر و با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان، فرماندار خرمشهر و جمعی از نمایندگان اصناف و تولیدکنندگان در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: در بحث صنوف مزاحم اعلام کردیم هر صنف یک تعاونی تشکیل دهد تا بتوانیم زمین و امکانات در اختیار هر تعاونی قرار دهیم.
وی افزود: چنانچه هر صنف یک تعاونی تشکیل دهد می‌توانیم با سهولت بیشتری به آن صنف کمک کنیم و تا قبل از تشکیل این تعاونی امکان تخصیص زمین به این اصناف وجود ندارد.
موسوی اظهار کرد: تا هفته آینده سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد نیز راه‌اندازی می‌شود و پس‌ازآن، ثبت سفارش کالا در منطقه بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام می‌شود.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با راه‌اندازی این سامانه نیازی به ثبت سفارش بر اساس سرزمین اصلی نیست و تجار می‌توانند سفارش‌های خود را در این سامانه و بر اساس قوانین مناطق آزاد ثبت کنند.
موسوی با اشاره به مسائل مطرح‌شده درباره گرانی‌ها و تداخل مسئولیت‌ها عنوان کرد: این‌ها در بقیه مناطق نیز وجود دارد اما باید این مشکلات را حل کنیم هرچند تاکنون نیز تلاش داشتیم مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی عنوان کرد: در حال حاضر میزان هماهنگی و همبستگی دولتی در منطقه آزاد اروند نسبت به بسیاری از مناطق دیگر وضعیت بهتری دارد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر اصناف باید به یک سازمان مالیات پرداخت کنند و کسانی که مالیات خود را به سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت کردند نباید به شهرداری مالیات بپردازند و برعکس این قضیه نیز صدق می‌کند.
موسوی تصریح کرد: کسانی که تاکنون به شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند مالیات پرداخت کردند این موضوع را اعلام کنند تا مبلغ پرداختی به‌عنوان مالیات سال آینده آن‌ها در نظر گرفته شود و بستانکار محسوب شوند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو