لایحه مناطق آزاد جدید هفته آینده به رای گذاشته می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47131
ساعت 12:13 دوشنبه 8 مرداد 1397
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید با توجه ویژه نمایندگان طی هفته آینده در کمیسیون تخصصی به رای گذاشته شده و پس از آن در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی بانک افزود: این لایحه در ماه های گذشته در کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و بسیاری از ابهامات آن رفع شده است. 
وی اضافه کرد: لایحه مناطق آزاد جدید به مرحله تفاهم در زمینه محدوده‌ها، مناطق منفصل و معارضان رسیده‌ است و نمایندگان کمیسیون تخصصی با کلیات طرح موافق هستند. 
وی اظهار داشت: هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی جدید که در دستور کار قرار گرفته، دارای ویژگی‌های مناطق آزاد حال و حاضر خواهد بود و با توجه به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی می‌تواند برای فعالان اقتصادی شرایط مناسبی را فراهم کند. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه میزان تولید ناخالص در مناطق آزاد هفت گانه کشور مشخص نیست، افزود: با سازمان برنامه و بودجه جهت محاسبه آن تفاهم نامه ای به امضا رسیده است. 
بانک در خصوص میزان صادرات مناطق آزاد نیز گفت: این رقم در سال 1392 حدود 190 میلیون دلار بود و در سال گذشته به یک میلیارد و 50 میلیون دلار رسید که بیشتر از پیش بینی های مربوط به برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده است. 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو