نشست آموزش جامع نحوه ثبت سفارش و فرآیندهای کنترلی توسط سازمان های مناطق آزاد با حضور ناصر خرمالی مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی و نمایندگان سازمان های مناطق آزاد کشور برگزار شد.
به گزارش فرینا، به منظور اجرایی نمودن بند یک مصوبه شماره 4353/ت55300 هـ مورخ 22 فروردین ماه 1397 هیات وزیران در خصوص رعایت الزام ثبت سفارش مواد اولیه ماشین آلات و کالاهای مصرفی از خارج از کشور به محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پس از برگزاری جلسات متعدد میان سازمان های مرتبط با موضوع سامانه ثبت سفارش مناطق با لحاظ قانون مقررات و ضوابط مورد عمل در سازمان های ذی ربط آماده سازی شد.
این نشست با هدف آشنایی مدیران مرتبط با سامانه جامع ثبت سفارش سازمان های مناطق آزاد و ارائه و تشریح نحوه فرآیند ثبت سفارش در سامانه بومی سازی شده برگزار شد.
لازم به ذکر است در نشست فوق الذکر علاوه بر مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد؛ مدیران و کارشناسان گمرک و بازرگانی سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، کارشناسان سامانه جامع تجارت و کارشناسان فناوری اطلاعات دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد حضور داشتند.
هم چنین قرار است فردا یکشنبه 7 مرداد ماه نشست مشابهی به منظور آشنایی متولیان و کارشناسان مناطق ویژه اقتصادی نیز برگزار شود.