آمادگی منطقه آزاد ارس برای مرمت و تقویت ابنیه تاریخی ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47035
ساعت 16:39 شنبه 30 تير 1397
محسن نریمان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار واگذاری مجموعه تاریخی کردشت به ارس شد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این دیدار گفت: آثار تاریخی منحصربفردی در حاشیه رود ارس وجود دارند که در صورت مرمت و حفاظت می توانند نقش مهمی در رونق تجارت و معیشت جوامع محلی و جذب گردشگران داخلی و خارجی داشته باشند.
وی تصریح کرد: مجموعه های تاریخی کاروان سرای خواجه نظر، حمام تاریخی جلفا، پل ضیاء الملک و خانه تاریخی ثقه الاسلام و سایر بناهای تاریخی به منظور جذب گردشگر و تاکید بر هویت تاریخی این منطقه از جمله آثاری است که توسط سازمان منطقه آزاد ارس مورد حفظ و مرمت قرار گرفته اند.
نریمان همچنین اظهار داشت: با توجه به نزدیک بودن بنای حمام تاریخی کردشت به محدوده نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس، درصورت واگذاری این بنا به ارس امکان حفظ و مرمت و جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.
گفتنی است حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سرمایه گذاران در زمینه اقاماتگاه ها و هتل ها از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و هم مرز با کشورهای آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان بوده که با جذب سرمایه گذاران و فعالیت در زمینه های تولید، تجارت، کشاورزی، صادرات و انبارداری، ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد منابع درآمدی جدید برای ارسوندان و جذب سرمایه گذاران در صنعت گردشگری دارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو