آغاز به کار پروژه فیبر نوری (FTTb) در شهرک صنعتی آبادان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/47028
ساعت 14:23 شنبه 30 تير 1397
پروژه فیبرنوری و نظارت تصویری شهرک صنعتی آبادان به منظور افزایش خدمات دسترسی به پهنای باند اینترنت ، ارتقاءکیفیت و افزایش پهنای باند در اختیار ، ارایه خدمات یکپارچه نظیر شبکه دوربین های مداربسته ، مراکز تلفن ، تلویزیون و ... در منطقه آزاد اروند آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا، موعود شمخانی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این پروژه به منظور ایحاد بستر پایدار، ایمن وکاهش هزینه تمام شده دسترسی به دیتا تعریف و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا اجرا می شود.
وی افزود: دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، شبکه های داخلی کشور (اینترانت)، دسترسی به امکانات و فضای دیتاسنتر در منطقه، استقرار کامل شبکه نظارت تصویری و انتقال آن به مرکز پایش تصویر منطقه از جمله اهداف این پروژه است.
وی با اشاره به خدمات گسترده قابل ارائه در بستر فیبرنوری گفت: این پروژه به همت مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان در مدت زمان 12 ماه با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال به اجرا در خواهد آمد.
شمخانی ادامه داد: با توجه به نیاز کاربران به پهنای باند بیشتر در حوزه صنعت و همچنین توسعه زیرساخت های شبکه قدیمی، این پروژه بر اساس ﭼﺸﻢ اﻧﺪاز ﺟﻤﻬﻮري اﺳﻼﻣﻲ اﻳﺮان در اﻓﻖ 1404 اجرا می گردد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین گفت :اجرای زیرساخت های فیبرنوری یکی پروژه از بی بدیل ترین پروژه های ارتباطی مورد نیاز نسل آینده منطقه است که محدودیتی در پهنای باند ندارد و سرعت‌های صدها مگابیتی را نیز پوشش می‌دهد، در مقایسه با سیم مسی، هزینه‌های نگهداری و پشتیبانی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی را کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو