ارائه خدمات دندان پزشکی به دانش آموزان 5 روستای بخش شهاب قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46984
ساعت 15:19 چهارشنبه 27 تير 1397
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم اجرای طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستاهای قشم را یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی و تامین آینده سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان دانست.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری با اشاره به اجرای این طرح  در روستای لافت اظهار داشت:  طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستاهای جزیره قشم سطح سلامت جسمانی و روانی آنان را بالا برده، میزان یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد.
ذاکری افزود: در طرح معاینات ادواری دانش آموزان روستای لافت، 460 دانش آموز توسط یک پزشک متخصص و هفت پزشک عمومی مورد معاینه و پایش قرار گرفتند.
به گفته مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم طرح معاینات ادواری ویژه دانش آموزان در سطح جزیره قشم با هدف شناسایی دانش آموزان بیمار و ارجاع به بخش های تخصصی از سال گذشته آغاز شده و در همه روستاها اجرا خواهد شد.
ذاکری ادامه داد: منظور از معاینات غربالگری، مراقبت های بهداشتی ـ درمانی دانش آموزان برای شناسایی برخی از بیماری ها و نقایصی مانند اختلالات رشد، مشکلات بینایی و شنوایی، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان، گواتر و کم خونی، اختلالات رفتاری، انحراف ستون فقرات و اختلالات عملکرد دستگاه های بدن می باشد.
ذاکری افزود: این معاینات شامل معاینات بالینی (اندازه گیری قد، وزن و فشار خون) توسط پزشک عمومی و همچنین معاینات دندان پزشکی می باشد.
مدیر امور اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح معاینات دندان پزشکی و روانشناسی دانش آموزان در روستاهای دوربنی، گوری، ملکی و مرادی با مرکزیت طبل خبر داد و گفت: سه دندان پزشک و دو روانشناس با مشارکت دهیاران، آموزش و پرورش شهرستان قشم و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد طی دو روز (21 و 22 تیر ماه)، به   دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.
جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. مساحت این جزیره یک هزار و 500 کیلومترمربع و حدود 2.5 برابر دومین جزیره بزرگ خلیج‌ فارس یعنی بحرین است. از نقاط دیدنی می توان به جنگل‌های حرا، غار خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی خلیج فارس، دره ستاره‌ها، جزایرناز و غار نمکدان اشاره کرد.

شناسه خبری: 46984

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو