برگزاری بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل و بنادر استان مازندران در منطقه ویژه بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46965
ساعت 17:33 سه شنبه 26 تير 1397
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیان اینکه موضوع مدیریت و ساماندهی سواحل وظیفه ای بین دستگاهی است بر ضرورت همکاری فی مابین دستگاه های ذیربط در این زمینه تأکید کرد. 

به گزارش فرینا، محمدتقی انزان پور در نخستین روز بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل و شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران که به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزارشد با اعلام این مطلب گفت: همکاری بیش از پیش مراجع قضایی و دستگاه های اجرایی بمنظور دست یابی به راهکارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از تخریب سواحل از اهداف این نشست است.
 انزان پور افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط زیست با جدیت بیشتری برخورد کنند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰۵ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به کشورعزیزمان ایران است گفت: از این میزان ۴۸۷ کیلومتر در استان مازندران و در محدوده ۱۵ شهرستان ساحلی قرار گرفته که از مطلوبیت مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و همین امر موجب شده در سطح استان نسبت به دیگر استان های ساحلی کشور، شاهد تصرف و احداث سازه های غیرمجاز بیشتری باشیم بطوریکه موجب عدم دسترسی آسان مردم به دریا و سواحل زیبای مازندران گشته است.
 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با تبیین وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی دربخش سواحل افزود: بر اساس آیین نامه مصوب سال ۱۳۴۸ ، صدور اجازه تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات، ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
 انزان پور با اشاره به لزوم هماهنگی بین کلیه دستگاه های اجرایی و قضایی برای نظارت بر هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی گفت: با توجه به گستردگی سواحل دراستان مازندران تاکنون ۳۳۰ پرونده در زمینه ایجاد سازه های غیر مجاز ساحلی تشکیل شده است که خوشبختانه با همکاری خوب مراجع قضایی و بویژه دادستان های شهرهای ساحلی از این تعداد ۵۷ مورد حکم تخریب و جمع آوری سازه های غیر مجاز صادر و اجرایی شده است.
گفتنی است؛ بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان های گیلان،مازندران و گلستان طی روزهای ۲۶و۲۷تیرماه به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در حال برگزاری است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو