تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل ارشاد اسلامی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46949
ساعت 16:13 دوشنبه 25 تير 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با حجت الاسلام ناصر خدایاری با اشاره اینکه فرهنگ نیاز توسعه هر منطقه است، افزود: در قالب این تفاهم نامه می توان زمینه رشد توسعه فرهنگی و هنری ، رونق اقتصادی با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری در سطح ملی و بین المللی در منطقه آزاد ماکو فراهم کرد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه در محل سازمان منطقه آزاد ماکو، انجام فعالیت های فرهنگی ، هنری و اجتماعی مشترک و رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در اماکن دینی ، شناسایی و زمینه سازی برای پرورش و آموزش نخبگان و استعداد و حضورآنان در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور در بخش های مختلف از جمله عرصه های زمینه های همکاری بین منطقه آزاد ماکو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکی از بندهای این تفاهم نامه اعلام شد.
شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری فرهنگی، حمایت از توسعه صادارت کالاها و خدمات فرهنگی و هنری به ویژه در بازار های کشورهای همسایه، حمایت از توسعه صنایع خلاق، همکاری در اجرای پروژه های پژوهشی، حمایت ازایجاد و تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی و هنری مهمترین زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.
همکاری در جهت احداث، توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی و هنری، تشکیل و تقویت کانون های فرهنگی، هنری مساجد و مراکز فرهنگی، تقویت، پایدارسازی فرهنگی و بازشناسی ارزش های تاریخی، احیای سنت های دینی و مذهبی بومیان و شهروندان، توان افزایی مراکز و موسسات فرهنگی – دینی و مذهبی ، همکاری در جهت رونق کتاب و کتابخوانی، صنایع رسانه ای، صنایع حق تکثیر و محتوایی و حمایت ازنهادهای سرمایه گذار در بخش فرهنگ وهنر از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم است.
هدف از این تفاهم نامه توسعه فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی است.
به گزارش فرینا، این منطقه به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای
ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو