مهم‌ ترین رکن توسعه جوامع، منابع انسانی و نیروی آموزش دیده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46897
ساعت 17:33 چهارشنبه 20 تير 1397
اولین نشست تخصصی کارگروه های شورای راهبردی آموزش و پروش مناطق آزاد با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و مجتبی زینی وند معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیر دولتی در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش فرینا، ضرورت تمرکز زدایی در ساختار هرمی آموزش و پرورش و واگذاری اختیارات به ادارات آموزش و پرورش مناطق آزاد از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد.
محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش مناطق آزاد توانمندسازی منابع انسانی اعم از دانش آموزان، اولیاء و کادر تعلیمی و تربیتی مدارس است. 
وی افزود: تمرکز بر این وظایف و فعالیت ها از جانب وزارت آموزش و پرورش و سازمان های مناطق آزاد در اولویت همکاری های دو جانبه میان این دو دستگاه است. 
محمد ابراهیم موذنی نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش هم در این نشست به سابقه شکل گیری شورای راهبردی آموزش و پرورش در مناطق آزاد طی سال های۹۴ تا ۹۷ اشاره کرد و گفت: ضرورت تمرکز زدایی در ساختار هرمی آموزش و پرورش و واگذاری اختیارات به ادارات آموزش و پرورش مناطق آزاد رمز توسعه سرمایه های انسانی و ارائه الگوی ارتقای تعلیم و تربیت در مناطق آزاد است. 

ارتقاء توسعه اقتصادی رابطه‌ ای ناگسستنی با کیفیت آموزش‌ و پرورش دارد
نماینده وزیر در آموزش و پرورش مناطق آزاد نیز در این نشست ارتقاء توسعه اقتصادی و بسط رفاه اجتماعی و امنیت را دارای رابطه ‌ای ناگسستنی با کیفیت آموزش و پرورش دانست.
رسول پاپایی مدیر شوراهای وزارت آموزش و پرورش گفت: مشارکت همه دستگاه ‌ها برای سرمایه ‌گذاری در آموزش و پرورش مورد تاکید و مطالبه مسئولان ارشد نظام بوده و هم پیوندی سازمان مناطق آزاد با وزارت آموزش و پرورش گامی عملی در پاسخ به این مطالبه و اقدامی درست در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگی است.
پاپایی به قانون شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: با هدف اجرای قانون شوراها و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات جهت ارتقا و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش و با تکیه بر اجرای ماده 27 مصوب قانون مناطق ازاد تجاری، آیین نامه اجرایی چگونگی اداره اموزش و پرورش این مناطق تهیه و تدوین ابلاغ شده و در کارگروهای تخصصی چگونگی اجرایی‌شدن آن در حال نهایی‌شدن است.
مدیر شوراهای آموزش و پرورش افزود: اعضای شورای آموزش وپرورش مناطق آزاد تجاری و صنعتی نقش مهمی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی امور مربوط به تعلیم و تربیت این مناطق دارند و ما هم در آموزش و پرورش با رعایت مصالح حاکمیتی و کلان این نهاد مهم تلاش می‌کنیم زمینه‌های تفویض اختیار به مدیران آموزش و پرورش و تحقق آرمان " آموزش و پرورش الگو " در این مناطق را فراهم سازیم.
نماینده وزیر در آموزش و پرورش مناطق آزاد، ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش و پرورش؛ جذب و نگهداشت نیروی انسانی کارا و زمینه‌سازی برای اجرای سند تحول در مدارس مناطق آزاد را بخشی از اهداف همکاری‌های دو جانبه عنوان کرد.

توجه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی لازمه الگو شدن آموزش‌ و پرورش مناطق آزاد
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، مهمترین هدف این سازمان را تسهیل فرایند امور برای بهترشدن امر تعلیم و تربیت عنوان کرد.
مجتبی زینی ‌وند گفت: مهم ترین هدف ما تسهیل فرآیند امور در راستای بهتر شدن امر تعلیم و تربیت است. 
او ادامه داد: یکی از مهم ترین تکالیف ما، استفاده از همه پتانسیل‌های سایر نهادها و سازمان‌ها برای کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش است. در این راستا سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی آماده همکاری با سازمان مناطق آزاد برای توسعه آموزش و پرورش در این مناطق است.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی به جایگاه مهم نیروی انسانی در توسعه جوامع اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین رکن توسعه جوامع منابع انسانی و نیروی آموزش دیده است. این امر با افزایش کیفیت در روند تعلیم و تربیت مدارس قابل دسترس است.
زینی‌وند درباره الگو شدن آموزش و پرورش مناطق آزاد برای سایر مناطق آموزش و پرورش هم گفت: اگر قرار باشد آموزش و پرورش مناطق آزاد به عنوان الگویی برای سایر مناطق آموزش و پرورش باشند باید به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی بیشتر توجه کنند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو