از فاطمه دژگانی بانوی قلم جزیره قشم تقدیر شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46864
ساعت 13:15 چهارشنبه 20 تير 1397
مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از بانوی فرهیخته و نویسنده فرزانه 82 ساله که از چهره های ماندگار جزیره است با اهدای لوح سپاس، تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، عصر امروز و در آستانه روز قلم، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران ، ضمن تجلیل از مقام والا و تاثیرگزار اهالی قلم جزیره اظهار کرد: حفاظت از فرهنگ بومی و تاریخ جزیره کاری ارزشمند و در خور ستایش است که بار آن بر دوش قلم به دستان گرانقدر جزیره است.
وی با تشکر از تلاش های فاطمه دژگانی، بانوی فرهیخته و مادر جزیره در معرفی آداب، سنن و تاریخ غنی و پربار قشم به مردم ایران و جهان، بیان داشت:  داشتن بانویی برخاسته از آب و خاک این جزیره که نوشتن و چاپ حداقل 19 عنوان کتاب را در کارنامه عمر گرانقدر خود دارد برای جزیره و سازمان منطقه آزاد قشم مایه افتخار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد : بزرگانی مانند فاطمه دژگانی با قلم گیرا و تاثیر گذار خود طی سال های متمادی مسوولیت فرهنگ سازی جامعه و حفظ تاریخ جزیره را بر عهده داشته اند.
در ادامه این آیین فاطمه دژگانی در توضیح علل موفقیت خود در حوزه نویسندگی به مطالعه کتابخانه ای، تحقیق و پژوهش میدانی و منطقه ای و از همه مهم تر همراهی و حمایت خانواده اشاره کرد.
این بانوی فرهیخته تصریح کرد: فرهنگ سازی برای دوستی و انس با کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود و کلید دستیابی به اهداف و آرزوها، داشتن هدف و انگیزه مشخص، تلاش و امیدواری برای همه انسان ها است.
وی ادامه داد: با وجود سختی های فراوان در راه نوشتن و جمع آوری اطلاعات، داشتن هدف و حمایت خانواده، مردم جزیره و در سال های اخیر، حمایت های منطقه آزاد قشم انگیزه و توان مضاعفی برای رسیدن به نتیجه در من ایجاد کرد.
همچنین در این آیین تقدیر که با حضور عبدالجواد کمالی و علی یدقار دو عضو هیات مدیره، معاونان و مشاوران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با اهدای هدایایی، زحمات این نویسنده و چهره ماندگار قشم را ارج نهاد. 
لازم به ذکر است، فاطمه دژگانی 19 عنوان کتاب در زمینه معرفی تاریخ و مذهب جزیره قشم به چاپ رسانده و در حال حاضر دو عنوان کتاب به نام های "سفیر شهر قشم، فرزند خلیج فارس" و "قصه های مام گپو" را در دست چاپ دارد.
کتاب " قشم نگینی بر خلیج فارس" ، " بندرخمیر بهشت گمشده" ، "چیستان در جنوب " ، " باورهای سینه به سینه در هرمزگان" ،"آنچه بر ما گذشت" ، "داستان های حقیقی و صد سال قبل استان هرمزگان"،" زندگی نامه شاعران و مشاهیر هرمزگان "، "زنان پیام آور عاشورا از آغاز تا کنون" و "جن زدگان جنوب ایران"  برخی از آثار منتشر شده فاطمه دژگانی است.

شناسه خبری: 46864

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو