ارس 11 / بررسی ظرفیت های توسعه گردشگری میان مناطق آزاد و کشور چین

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46765
ساعت 16:43 چهارشنبه 6 تير 1397
در دومین روز از گردهمایی معاونین فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس؛ کارگروه صنعت گردشگری ایران و چین برگزار شد.

به گزارش فرینا، مرتضی احمدی مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری و عضو هیأت علمی دانشگاه در این کارگروه توسعه روابط ديپلماتيك، هماهنگي بين كارگزاران گردشگری دو كشور، خدمات و تسهيلات مورد نياز گردشگران چينی، توسعه منابع انسانی (آموزش ليدر تورهای چينی زبان) و ارتقاء روش های بازاريابی و تهيه بسته های سفر ويژه را از جمله ضرورت های توسعه گردشگری میان مناطق آزاد با كشور چين دانست.
در کارگروه «صنعت گردشگری ایران و چین» که در منطقه آزاد ارس برگزار شد الگوهای جهانی، تجربه ایرانی، وضعیت مناطق آزاد و برنامه آینده مناطق آزاد کشور در این راستا مورد بررسی قرار گرفت.
در روز دوم شانزدهمین گردهمایی معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورا و سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس کارگروه های تخصصی برگزار شد.
بر این اساس همزمان با حضور معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی سازمان های مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد ارس و در روز دوم این گردهمایی کارگروهی با عنوان «استارت آپ ها و شتاب دهندها (الگوي جهاني تجربه ايراني وضعيت مناطق و برنامه هاي آينده مناطق) توسط اكبر هاشمي مدير مسئول و سردبير هفته نامه تخصصي كسب و كارهاي نوين و محمد قنديلي مشاور كسب و كارهاي نوپا (استارت اپ ها) و شتاب دهنده ها برگزار شد. 
هم چنین کارگروه هایی با عنوان «صنایع خلاق و اقتصاد هنر» با حضور حمیدرضا شش جوانی مشاور اقتصاد فرهنگ وزیر ارشاد و «صنعت سینما» با حضور مجید شیخ انصاری تهیه کننده سینما هم در این روز برگزار شد. 
در کارگروه «صنعت گردشگری ایران و چین» فریدون وردی نژاد مشاور رسانه ای رییس دفتر رییس جمهور، مرتضی احمدی پژوهشگر حوزه گردشگری و علیرضا رحیمی مدیر گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
محمدرضا رستمی معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این کارگروه ها حضور داشت. 
شانزدهمین نشست معاونین و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تا روز جمعه هشتم تیرماه در منطقه آزاد ارس ادامه خواهد داشت.

شناسه خبری: 46765

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو