برگزاری نشست مشترک منطقه آزاد ارس با شورای شهر جلفا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46663
ساعت 09:41 چهارشنبه 30 خرداد 1397
نشست مشترک مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ارس با اعضای شورای اسلامی شهر جلفا و شهردار جلفا برگزار شد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در این نشست، گفت: مناطق مهم شهر جلفا، شامل محدوده ای است که در حوزه اختیارات شهرداری و شورای اسلامی این شهر قرار دارد.
وی افزود: شوراها ریشه در رای مردم دارند و همکاری تنگاتنگ شهرداری جلفا با سازمان منطقه آزاد ارس می تواند از بروز تخلفات شهرسازی و عمرانی جلوگیری کند.
نریمان تاکید کرد: جلفا یکی از شهرهای گردشگرپذیر کشور است و به دلیل اینکه گردشگرانی با فرهنگ های مختلف و از نقاط مختلف کشور به ارس سفر می کنند، نیاز به همکاری و همدلی بیشتری برای ارائه خدمات بهتر داریم.
وی خاطرنشان کرد: برای برندینگ ارس در ایران و جهان بایستی برنامه های مشترک تبلیغاتی توسط سازمان منطقه آزاد ارس و شهرداری جلفا اجرا شود.
رئیس شورای اسلامی جلفا نیز در این نشست، عنوان کرد: به دلیل قرارگیری شهر جلفا در داخل محدوده منطقه آزاد ارس، اعتبارات کشوری برای شهرداری جلفا تعلق نمی گیرد و همین موضوع باعث فروش تراکم می شود.
کاظم شرکتی در ادامه گفت: اعتبارات و امکانات شهرداری جلفا برای 8هزار نفر جمعیت جلفا پیش بینی شده است. درحالیکه این شهر گردشگران میلیونی را میزبانی می‌کند و امکانات سخت افزاری کنونی پاسخگوی این نیاز نیست.
شهردار جلفا نیز در ادامه نشست اظهار کرد: رشد نامتوازن جلفا یکی از مهمترین چالش های این شهر مرزی است.
اکبر افشاری، خاطرنشان کرد: برای ساماندهی معابر شهر جلفا و خیابان پایانه پل چوبی نیاز به کمک سازمان منطقه آزاد ارس داریم.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست، گفت: منطقه آزاد ارس همکاری خوبی با شهرداری جلفا برای اجرای پروژه ارس 2020، شهر سالم جامعه ایمن دارد و این نوع از همکاری ها به خصوص با ستاد خدمات سفر ارس شایسته تقدیر است.
یوسف داداش زاده تاکید کرد: فرهنگ سازی و مشارکت جامعه محلی باعث کاهش هزینه های متعدد می شود و در این زمینه نیز نیاز بیشتری به همکاری سازمان منطقه آزاد ارس و شهرداری جلفا دیده می شود.
در این نشست، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر املاک و اراضی سازمان منطقه آزاد ارس نیز حضور داشتند که به بحث و تبادل نظر در زمینه مسائل مطرح شده پرداختند.
نشست سازمان منطقه آزاد ارس و شورای اسلامی شهر جلفا از جمله برنامه های پس از افطار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بود که در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است. 

شناسه خبری: 46663

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو