فعالان حوزه های قرآنی جزیره قشم بیمه می شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46616
ساعت 12:16 پنج‌شنبه 24 خرداد 1397
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز ثبت نام بیمه فعالان قرآنی در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این خبر بیان داشت: در راستای تکریم و حمایت از فعالان حوزه قرآن و عترت، همچنین بهبود معیشت و تأمین رفاه هر چه بیشتر فعالان این عرصه از این پس فعالان قرآنی جزیره قشم در رشته های مختلف  تحت پوشش صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی قرار می گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهداف این طرح افزود: تأمین و جبران هزینه های درمانی حوزه سلامت فعالان قرآنی همچنین ارتقاء منزلت اجتماعی و زمینه سازی جهت استفاده از تسهیلات دوران بازنشستگی از اهداف دیگر این طرح می باشد.

وی از بیمه تامین اجتماعی و استفاده از وام بانکی به عنوان تسهیلات ویژه صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی نام برده و گفت: سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تأمین معیشت و حمایت های مادی و معنوی از فعالان عرصه های قرآنی کشور، همواره یکی از مهم ترین اهداف و وظایف معاونت قرآن و عترت بوده است.

کمساری فعالیت در حوزه قرآن را اقدامی ارزشمند و درخور توجه دانسته و ادامه داد: پوشش خدمات تامین اجتماعی با کاهش دغدغه های معیشتی فعلان قرآنی جزیره قشم، ارتقاء کمی و کیفی خدمات و محصولات قرآنی را در جزیره فراهم می کند.

به گفته وی فعالان قرآنی در بدو شمول باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و سن بانوان کمتر از ۴۵ سال و سن آقایان کمتر از ۵۰ سال باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم  با بیان اینکه از ۱۸ درصد حق بیمه فعالان قرآنی، ۱۰ درصد از سوی دولت و هشت درصد از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود، افزود: ۵۰ درصد از سرانه درمان افراد تحت تکفل بیمه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۵۰ درصد باقی مانده از سوی فعالان قرآنی، پرداخت می‌شود.

فعالان قرآنی  علاقمند می توانند  جهت انجام فرآیند ثبت نام و کسب اطلاعات  بیشتر به سایت  https://qia.farhang.gov.ir و یا  به امور  فرهنگی  قرآنی  اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  منطقه آزاد قشم مراجعه نمایند.

شناسه خبری: 46616

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو