رشد 442 درصدی تراز تجاری قشم طی سه سال گذشته

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46564
ساعت 17:55 شنبه 19 خرداد 1397
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سیاست حمایت از تولید کالای ایرانی در این منطقه از رشد 442 درصدی (4/4 برابر) تراز تجاری قشم در سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، سال 95 رقم صادرات کالاهای صنعتی جزیره قشم به سایر کشورها به رقمی معادل 40 میلیون و 153 هزار دلار رسیده بود که در مقایسه با رقم 21 میلیون و 225 هزار دلار سال 94، دارای رشد 94 درصدی بوده است.
جهانگیر مجیدی با اشاره به رقم واردات در این سه سال، گفت: 41 میلیون و 493 هزار دلار کالاهای واسطه ای و مواد اولیه صنعتی در سال 96 وارد قشم شد که 7 درصد نسبت به 38 میلیون و 843 هزار دلار سال 95 رشد داشته است و این نسبت در سال 94 به رقمی معادل 32 میلیون و 94 هزار دلار رسید بود که نشان از رشدی حدود 21 درصدی در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 دارد.
مجیدی افزود: رشد 3.2 برابری (320 درصدی) صادرات در سال 1396 نسبت به 1394 در مقابل رشد 1.3 برابری (130 درصدی) واردات، بیانگر افزایش سرمایه گذاری، بالا رفتن نرخ اشتغالزایی، کارآفرینی و افزایش بهره وری در تمامی عرصه های صنعتی در منطقه آزاد قشم است.
وی گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک های صنعتی قشم با استفاده از روش های نوین بازاریابی و بومی سازی محصولات خود، تلاش می کنند با تنوع کالاهای تولیدی، بروز کردن محصولات و انطباق آن با استاندارد های جهانی، محصول ایرانی را به جهانیان معرفی کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به انواع کالاهای صنعتی صادر شده از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج کشور افزود: دستگاه آنالایزر، کایاک، قایق، اسکله شناور، جکت و سکوی نفتی، شناور تفریحی، شمش سرب و روی، مصنوعات یو.پی.وی.سی و انواع لوله های تلفیقی چند لایه پلی اتیلن بخشی از این کالاها هستند.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، لوازم منزل و مصنوعات آن، مصنوعات چوبی، ماهی و ماهی خشک، خرما، لوازم تزیینی خودرو، مغز بادام، ذغال چوب، پودر گرانول، کاغذ حرارتی کربن، لوازم آرایشی و سیگار از دیگر کالاهای صادراتی قشم به سایر کشورها است.
مجیدی افزود: کالاهای تولیدی در قشم تا کنون به کشورهایی مانند ژاپن، هند، ویتنام، امارات، عمان، سومالی، موزامبیک، سریلانکا، شارجه و پاکستان صادر شده است.
وی همچنین از مناطق آزاد کیش و انزلی و دیگر مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ایران، به عنوان مقاصد صادراتی تولیدات جزیره قشم یاد کرد و گفت: مقاصد فراساحلی در آبهای آزاد نیز پذیرای محصولات تولیدی جزیره هستند.
بنا به این گزارش، هم اینک 193 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 14 هزار و 99 میلیارد و 66 میلیون ریال با فراهم کردن شرایط اشتغال برای چهار هزار و 600 نیروی کار در این منطقه ازاد در جنوب کشور فعالیت می کنند.

شناسه خبری: 46564

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو