موقعیت استثنایی بندرشهیدبهشتی چابهار در قیاس با بنادر بزرگ جهان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46508
ساعت 15:06 شنبه 12 خرداد 1397
نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نقش سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره پیوستن بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری به منطقه آزاد چابهار، افزود: الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری را باید به فال نیک گرفت. معتقدم الحاق بنادر یاد شده به منطقه آزاد چابهار موجب کم شدن فاصله بین بنادر و منطقه آزاد می شود.

وی ادامه داد: فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی طی چند سال گذشته در توسعه و پیشرفت بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری بر کسی پوشیده نیست و هرساله شاهد رشد و پیشرفت این دو بندر هستیم. امیدواریم در ادامه مسیر نیز سازمان بنادر و دریانوردی با سرعت بیشتری در جهت توسعه بنادر شهیدبهشتی و شهیدکلانتری گام بردارد.

به گزارش فرینا، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار از موقعیت جغرافیایی استثنایی برخوردار است، عنوان کرد: این بندر از لحاظ موقعیت جغرافیایی جهت انتقال کالا به آسیای میانه و ارتباط با سایر مناطق دنیا در قیاس با سایر بنادر بزرگ جهان نظیر شانگهای، سنگاپور و حتی دبی شرایط بهتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه چابهار تنها نقش آفرین در توسعه محلی و منطقه ای نیست، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار با ایجاد منطقه آزاد زابل می تواند به صورت مکمل در توسعه شرق کشور اثرگذار باشد.

کیخا ادامه داد: زمانی که فاصله پایانه وارداتی و صادراتی با منطقه آزاد کاهش پیدا کند، مشکلات و گرفتاری های مختلف چه در بخش تردد و چه در سایر امور حل خواهد شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو