افزایش سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46471
ساعت 17:11 چهارشنبه 9 خرداد 1397
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که با موافقت وزارت راه دو بندر بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار ملحق شد و مدیریت این دو بندر بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی پس از بازدید از ایسنا درباره مصوبه شب گذشته شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که با حضور معاون اول رییس جمهوری مبنی بر پیوستن بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار برگزار شده بود، اظهار کرد: الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ظرفیت لازمی به شمار می‌آمد که منطقه آزاد چابهار از آن محروم بود.
وی ادامه داد: با وجود این‌که منطقه آزاد چابهار در کنار دریا قرار داشت، امکان دسترسی به دریا برایش فراهم نبود، درحالی که یکی از ویژگی‌های مهم مناطق آزاد دسترسی به مرز و به ویژه دریاست.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به سرمایه‌گذاری مطلوب صورت گرفته توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانودری در دو بندر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری، بیان کرد: با موافقت وزارت راه و شهرسازی این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت قابل اشاره‌ای را برای این منطقه ایجاد کند.
بانک ادامه داد: مدیریت دو بندر شهید بهشتی و کلانتری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی و نیز  وزارت راه و شهرسازی است و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز با این مساله مشکلی ندارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو