بررسی مسائل فرهنگی اروند با حضور وزیر ارشاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46452
ساعت 15:21 سه شنبه 8 خرداد 1397
جلسه بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنرمنطقه آزاد اروند (خرمشهر و آبادان) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش فرینا، سیدعباس صالحی در این جلسه گفت: خرمشهر و آبادان شهرهایی هستند که در ذهن مردم کشور به عنوان نماد مقاومت ایران نقش بسته است.
وی با تاکید بر توجه به هنرمندان این منطقه ادامه داد: معاونت­ها و بخش­های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با نگاه راهبردی به بررسی مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر خرمشهر و آبادان بپردازند.
صالحی در عین حال تصریح کرد: معاونت­های تخصصی وزارتخانه با در نظر گرفتن وظایف و اختیارات حوزه خود در سفرهای اختصاصی به این شهرها، ظرفیت­های فرهنگی و هنری را شناسایی و بر این اساس اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات فرهنگی و هنری و برنامه­ریزی­های فرهنگی منطقه آزاد اروند را انجام دهند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: معاونت­های تخصصی وزارتخانه متناسب با وظایف محوله به خرمشهر و آبادان سفر کرده و از نزدیک مزیت­ها، ظرفیت­ها و مسائل فرهنگی و هنری این مناطق را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه دهند.
بنابراین گزارش، این جلسه در راستای سفر اسفند سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منطقه آزاد اروند و قول مساعد وی به اصحاب فرهنگ و هنر این منطقه برای حل مسائل و مشکلات آن­ها برگزار شد.
در این جلسه زمانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد اروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و معاونان فرهنگی، هنری، توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، مدیرعامل صندوق هنر، مدیرکل امور استان­های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی حضور داشتند.
در این نشست مقرر شد بر اساس برنامه­های معاونت­های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد اروند تفاهم­نامه همکاری­های فرهنگی و هنری منعقد شود.
همچنین منطقه آزاد اروند متعهد به ایجاد زیر ساخت­های لازم برای تکمیل فضاهای فرهنگی و هنری مانند سالن­های نمایش، سینما و ... شد.

شناسه خبری: 46452

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو