رشد ۱۰۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46448
ساعت 13:07 سه شنبه 8 خرداد 1397
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در مقایسه با سال گذشه بیش از ۱۳۰ درصد رشد پیدا کرده است.    

به گزارش فرینا، محمدتقی انزان پور افزود: با بیان اینکه بالاترین میزان رشد در مدت دوماه در بین بنادر شمالی به بندر نوشهر اختصاص یافته است، افزود: عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۲۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است.در بخش ورود کشتی به بنادر نوشهر و فریدونکنار در این مدت رشد ۹۳ درصدی ثبت شده است.

انزان پور گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت بندر پشتیبانی و نصب قفس پرورش ماهی در محدوده شهرستان عباس آباد  استان مازندران موافقت کرده است. بر اساس مجوز صادره از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، یک شرکت بخش خصوصی مجاز به احداث یک مزرعه پرورش ماهی با تناژ ۵۰ تن در سال،ساخت موج شکن غربی و شرقی جمعا به طول ۹۴۰ متر و راه دسترسی از نوع شمع، شد.

وی افزود: تاکنون ۱۷ مورد مجوزساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی،موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی، بندر صیادی و... در مناطق ساحلی استان(حد فاصل رامسر- ساری)از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر گفت: این مجوز به استناد بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی صرفاً جهت متقاضی صادر شده و بدون هماهنگی این سازمان، قابل واگذاری به سایر افراد حقیقی و حقوقی نیست. 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل افزود: به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی باید از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام کنند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو