رونمایی از ماکت موزه جامع قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46392
ساعت 12:26 يکشنبه 6 خرداد 1397
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه پنجمین جلسه نشست شورای برنامه ریزی این سازمان در سال 97 از طرح، پلان و ماکت موزه جامع جزیره قشم رونمایی کرد.

به گزارش فرینا، موزه جامع قشم با 20 هزار متر مربع محوطه و پنج هزار متر مربع زیربنا با اعتباری معادل 120 میلیارد ریال احداث می شود.
بنا به این گزارش، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با ارائه گزارشی از ویژگی های این موزه، گفت: ساختمان این موزه از سه بخش تشکیل می شود که بخش اول آن شامل یک سازه سه طبقه است و طبقه همکف و اول آن به گالری دایمی و طبقه دوم به فعالیت های آموزشی،  پژوهشی و کتابخانه تخصصی اختصاص می یابد.
سید محمد امین جعفری حسینی افزود: بخش دوم ساختمان فرهنگی رفاهی بوده و شامل رستوران و کافی شاپ در طبقه همکف، آمفی تئاتر و گالری در طبقه دوم احداث می شود.
به گفته وی، آزمایشگاه موزه در بخش سوم ساختمان مستقر می شوند و محوطه داخلی موزه نیز به عنوان سایت موزه دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از بررسی های متعدد انجام شده در حوزه میراث فرهنگی این منطقه سخن گفت و اعلام کرد: این اقدامات علمی نشان از وجود 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه ها، دخمه ها، بقایای کنار ساحل مانند غارها، بندرها و سازه های آبی مانند سدها جزیره قشم دارد.
او ادامه داد: تاکنون 30 اثر از این آثار شاخص در قشم به عنوان آثار ملی ثبت شده اند که این آثار تاریخی در کناره های ساحل و روستاها از جمله روستاهای کُنارسیاه، رَمچاه، سَلَخ و دولاب پیدا شدند که برخی به دوره اشکانی و هزاره اول پیش از میلاد تعلق دارند.

شناسه خبری: 46392

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو