شهروندان کیش در امدادرسانی پیشتاز کشور هستند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46210
ساعت 08:48 شنبه 22 ارديبهشت 1397
معاون جمعیت هلال احمر جزیره کیش با اشاره به نقش شهروندان این جزیره در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه گفت: ساکنان این جزیره مرجانی در امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان کشور پیشتاز هستند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالله علیخانی به مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر افزود: سال 96 یکی از سال‌های پر حادثه کشور از نظر بروز وقایع و بلاهای طبیعی بود.
وی اظهار کرد: در این بین حادثه زمین‌لرزه کرمانشاه و سرپل ذهاب یکی از مهمترین حوادث کشور در سال گذشته بود که بخش اعظمی از مردم کشور را تحت تاثیر قرارداد و در این حادثه 2000 روستا آسیب جدی دید.
وی تصریح کرد: در امر امداد رسانی این حادثه، جزیره کیش و شهروندان آن نسبت به دیگر مناطق کشور فراتر از وظیفه انسانی خود ظاهر شدند.
وی افزود: در این راستا مردم، تجار، کسبه ، بازاریان، سازمان منطقه آزاد و همه آحاد جزیره در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه پای کار آمدند و 50 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی اهدا کردند.
وی در ادامه در تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر جزیره کیش در سال گذشته افزود: 20 پایگاه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی در جزایر کیش، هندورابی، آفتاب، چارک، مرکز فرودگاه و بندرگاه مستقر شدند.
وی اظهار کرد: در چهار پایگاه نوروزی با استقرار پزشک خدمات لازم در حوزه سلامت و درمان و اقدامات اورژانسی برای هشت هزار و 100 نفر در مدت 20 روز ارائه شد.
علیخانی گفت: سال گذشته در پنج پایگاه شبانه روزی مستقر در جزیره هندورابی و در محل های فرودگاه، کشتی یونانی و اسکله تفریحی نیز به هفت هزار و 650 خدمات امدادی و کمکهای اولیه و اعزام به مراکز درمانی ارایه شد.
وی به طرح همای رحمت اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح کمک‌های مردمی و خیران جمع آوری و بسته بندی شد و 156 خانوار بسته های حمایتی به ارزش یک میلیون ریال را دریافت کردند.
وی گفت: با اجرای طرح فرشتگان رحمت نیز 228 سبد غذایی و البسه بین نیازمندان توزیع شد.
علیخانی افزود: همچنین 40 نفر از نیازمندان و معرفی شدگان توسط ارگانها و نهادها مستقر در جزیره ، از کمک هزینه بیمارستانی ، دارویی، تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی این جمعیت برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه درحوزه ارائه خدمات کمک هزینه‌های بیمارستانی و دارویی آماده ارائه کمک به نیازمندان هستیم اظهار کرد: با هماهنگی مرکز انتقال خون بندرلنگه سال گذشته در محل مسجد امام حسن عسگری (ع) جزیره کیش، 297 واحد خون از اهداکنندگان در جزیره جمع آوری شد.
علیخانی گفت: همچنین در ماه رمضان سال گذشته 357 نفر از سفره مهربانی اطعام و پذیرایی شدند و هفت کاروان سلامت نیز در مسجد نور، کمپ سحر، جزیره هندورابی و مصلای نمازجمعه مستقر و خدمات ارائه کردند.
وی با اشاره به حادثه خیزی کشور و ضرورت اجرای طرح خودامدادی در بین خانواده ها افزود: 30 دوره آموزشی و خدمات در سطح پایه برای شهروندان و خانواده ها برگزار کردیم و در این راستا ناخداها، 300 نفر از کارگران و فعالان کلوپ های دریایی نیز آموزش دیدند.
وی گفت: طرح خادم یا خانواده آماده در مخاطرات نیز برای 750 خانوار در منطقه شهرک میرمهنا اجرا شد و در قابل برگزاری 12 دوره آموزش این خانواده ها با روشهای ایمنی در مخاطرات آشنا شدند.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر، نوسازی تجهیزات و خودروهای لجستیکی می باشد که با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش یک دستگاه آمبولانس و خودرو کمک دار اضافه شد.
علیخانی گفت: همچنین 2 دستگاه خودرو ، یک دستگاه آمبولانس و یک خودرو واسط نجات نیز امسال به این جمعیت افزوده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر کیش در راستای اهداف این جمعیت، امسال دوره‌های حمایت روان برای اقدامات عقلایی و بالا بردن صبر و آستانه تحمل در حین ماموریت و بروز حوادث را سپری می کنند.
وی افزود: در جزیره کیش یک هزار نفر در سازمانهای مختلف به عنوان عضو افتخاری در این جمعیت حضور دارند که 700 نفر آنها دانش آموزان و دانشجویان و 150 نفر در زمینه کار عملیاتی و 150 نفر نیز در زمینه امدادرسانی در حین حوادث به این جمعیت کمک می‌کنند.
18 اردیبهشت ( 8May ) مصادف با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.
این سازمان بین المللی که با هدف تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی تشکیل شد، بر اساس موافقتنامه ژنو در سال 1864 میلادی و به خصوص به علت تلاش شخصی به نام ژن هنری دونان (Jean Henry Dunant) سوئیسی، 'صلیب سرخ' نام گرفت.
در سال 1862 ، دونان کتاب 'خاطره ای از سولفرینو Solferino ' را شرح داد و خواستار تشکیل جمعیت های امدادی داوطلب برای تسکین آلام این گونه آسیب دیدگان از جنگ شد.

شناسه خبری: 46210

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو