قشم، ششمین ایستگاه کاروان گردشگری تبریز 2018

لینک کوتاه: freena.ir/detail/46166
ساعت 01:53 شنبه 22 ارديبهشت 1397
جزیره قشم به عنوان ششمین ایستگاه ایرانگردی در برنامه سفر کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 و همزمان با اعیاد شعبانیه میزبان این کمپین بین المللی شد.

به گزارش فرینا، نادر مصطفایی مدیر کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 ، گفت: این کمپین متشکل از 72 هنرمند آذربایجانی، با شعار " ایجاد وفاق ملی" در جزیره قشم حضور یافت تا با اجرای برنامه های فرهنگی ـ هنری به معرفی تبریز به عنوان "شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018" بپردازد.
وی ادامه داد: سه اکیپ هنری شامل گروه رقص آذری، موسیقی فولکلور "عاشیق ها" و پانتومیم "سایاچی" به هدف معرفی و احیای میراث ماندگار فرهنگی، تاریخی و موسیقی بومی آذربایجان، در این کاروان به ارائه آثار هنری خود برای مردم خونگرم جزیره قشم و گردشگرانی که روز گذشته در این جزیره حضور داشتند پرداخت.
به گفته نادر مصطفایی، عاشیق در اصلاح آذری  نغمه سرای سیاری است که ساز می‌نوازد و آواز می‌خواند. همچنین وی از سایاچی ها، به عنوان خنیاگران نوروز آذربایجان و بازتابی از ادبیات فولکلوریک تبریز یاد کرد.
مدیر کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 افزود: این کاروان با 12 اتوبوس که 10 دستگاه آن به کارگاه های سیار تولیدی و غرفه های اختصاصی عرضه صنایع دستی تغییر شکل داده شده است با ارائه محصولاتی مانند ظروف مسی و برنجی، سنگ های زینتی،کفش و کیف، فرش دستباف و غذاهای بومی و محلی آذربایجان، به معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری و میراث ماندگار تبریز در طول زمان حضور خود در قشم پرداخت.
حضور کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 با اجرای موسیقی بومی و محلی جزیره در کنار همنوایی هنرمندان آذری همراه بود.
همچنین اعضای این کاروان در کنار حاضرین در این رویداد فرهنگی از 3 غرفه صنایع دستی جزیره قشم بازدید و با هنرهای بومی مردم جنوب کشور نیز آشنا شدند.
شایان ذکر است، کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 در مسیر خود از تبریز به شهرهای زنجان، اصفهان، شیراز، بوشهر و بندرعباس سفر کرد و سیزدهم اردیبهشت ماه با ورود به منطقه آزاد قشم در محل سینما دریای این شهر با حمایت سازمان منطقه آزاد برنامه های فرهنگی-هنری جذابی را اجرا کرد.

شناسه خبری: 46166

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو